۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۴۷۴۰۷

تاکید امام جمعه بناب بر ضرورت رعایت شئون طلبگی از سوی مبلغان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی بر ضرورت رعایت وقار، شئون طلبگی و خلوص نیت در مسأله تبلیغ مبانی دینی از سوی روحانیان و مبلّغان تأکید کرد.
امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب امروز در جمع ائمه جماعات مساجد بناب با تأکید بر بهره‌مندی مبلغان دینی از فرصت‌های تبلیغی دهه اول محرم اظهار داشت: بصیرت‌بخشی روحانیت می تواند شور حسینی را توأم با شعور حسینی کند، چراکه عقلانیت رکن اصلی فلسفه نهضت حسینی بوده است.

 

وی با بیان این‌که تببین فضائل، مناقب و معارف غنی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در قالب سخنرانی منابر و خطابه در ایام سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) ضرورتی انکار ناپذیر است، خاطرنشان کرد: این‌گونه نباشد که تمام زمان منبر روحانیان تنها به ذکر مصیبت اهل بیت سپری شود.

 

امام جمعه بناب خواستار پیش مطالعه و آمادگی قبلی مبلّغان مجالس سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) شد و گفت: آنچه امروز به عنوان مشکل اساسی و اورژانسی منطقه احساس می‌شود، آسیب‌های ناشی از توطئه‌های شوم دشمنان در قالب جنگ نرم است که باید مورد توجه جدی روحانیان و مبلّغان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام باقری‌بنابی با تأکید بر ریشه‌یابی و چاره‌اندیشی معضلات فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی در محافل و جلسات تخصصی، تصریح کرد: روحانیان اعزامی و غیربومی می توانند ضمن مشورت با معتمدین و صاحبان تجربه، از وضعیت منطقه آگاهی پیدا کرده و آنها را در منابر و محافل با مردم در میان بگذارند.

 

وی بر ضرورت رعایت وقار، شئون طلبگی و خلوص نیت در امر تبلیغ مبانی دینی از سوی روحانیان و مبلّغان تأکید کرد و افزود: لازمه تأثیرگذاری معنوی و فکری روحانیت، خلوص نیت، جلب رضایت الهی، ساده‌زیستی و در میان مردم بودن آنهاست، اگر بخواهیم در مأموریت سنگین خود پیروز باشیم، باید مواظب اعمال و رفتار خود باشیم.

 

امام جمعه بناب ماه محرم را فرصتی برای اصلاح اخلاق و منش، توجه به سبک زندگی اسلامی و توجه به واجبات شرعی دانست و خطاب به مبلغان ماه محرم تأکید کرد: تمام صحبت‌ها و سخنرانی‌هایتان باید محکم، مستند و بر اساس اصول باشد و بدانید که در کدام موقعیت زمانی و مکانی، باید از چه منابع موثقی مطالب را مطرح کنید.

 

همچنین حجت الاسلام رضا باقری بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی به تشریح مسائلی پیرامون اجتماعی و سیاسی و اقتصادی استان و کشور پرداخت./935/پ202/ب

ارسال نظرات