۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۶
کد خبر: ۱۴۷۳۸۰
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی:

تحریم‌ها عامل بیداری جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با تاکید بر ارزش و جایگاه خودشناسی، تحریم ها را عامل بیداری و تلاش جامعه برای شناخت جایگاه خود دانست.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مراسم عزاداری شب پنجم ماه محرم که با حضور اقشار مختلف مردم در  مسجد دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، در تفسیر آیه «علیکم انفسکم» آن را مهمترین دانش، معنا کرد و گفت: بدون دانش ره به جایی نمی‌بری و مهمترین دانش، خودشناسی است.

 

وی که درباره اهمیت خودشناسی سخن می‌گفت، با بیان این‌که خودیابی نیز نیازمند زمینه مناسب است، گفت: نخستین پله، ترک گناه و انجام واجبات است.

 امام جمعه موقت تهران بر ترک گناه زبان و انجام واجبات به خصوص نماز اول وقت تاکید و تصریح کرد: اگر می‌خواهید با نماز به جایی برسید به آن احترام بگذارید و آن را در اول وقت به جا آورید تا آن نیز به شما احترام بگذارد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: مراقبت بر اذان، اقامه و استغفار باعث حضور قلب می شود.

وی با اشاره به داستان حضرت یونس در قرآن کریم، عامل نجات این پیامبر را تسبیح و اقرار ایشان در برابر پرودگار دانست و بیان کرد: دنیا برای مؤمنین زندان است و این قفس ما را در خود حبس کرده، آیا نباید ما خود را مانند یونس در زندان بدانیم و برای رهایی به دنبال راه نجات باشیم که لازمه آن خودیابی است.

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره)تهران با بیان این که جنگ اصلی ما با درون خودمان است گفت: نیاز به انقلاب فکری، اخلاقی و عملی داریم و انسان انقلابی باید سنگر و سلاح مناسب خود را پیدا کند و به آن مجهز شود.

امام جمعه موقت تهران عامل وضع موجود اقتصادی و بیکاری جوانان را، عدم خودیابی دانست و اظهار داشت: این تحریم‌ها باید ما را بیدار کند و به دنبال جایگاه خود در جامعه باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در پایان با تاکید بر رسالت دانشگاه‌ها مبنی بر ایجاد زمینه‌های مناسب جهت خودیابی و شکوفایی گفت: امروز زمان جهاد است و باید توجه داشت جهاد از واجبات است./9596/پ202/ص

ارسال نظرات