۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۴۷۰۱۲
امام جمعه بناب:

عدم درک حقیقت عاشورا سبب نفوذ خرافات است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی عدم درک حقیقت عاشورا را عامل انحراف و نفوذ خرافات دانست و گفت: دنیا در تلاش است تا هویت جوانان ایرانی را از درون خالی کند و با فرسایش حقایق، آنها را بی‌محتوا و بی‌اعتقاد نشان دهند، باید مراقب بود و اجازه نداد دشمنان با القای افکار التقاطی و انحرافی اندیشه های غربی را در سطوح مختلف اجتماعی رواج دهند.
عدم درک حقیقت عاشورا سبب نفوذ خرافات است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام ‌مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب امروز در همایش مشترک روحانیان، هیأت های مساجد و مداحان این شهرستان در آستانه ماه محرم اظهار داشت: عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بایستی عامل بصیرت و تعالی انسان در زندگی فردی و اجتماعی باشد.

 

وی با بیان این‌که متولیان امور مساجد به ویژه روحانیان و مسؤولان هیأت های حسینی نقش مهمی در جذب جوانان به برنامه های دینی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: هیأت امنای مساجد نباید با برخی تعصبات بی‌مورد و خرافه‌گری موجب مسجدگریزی جوانان شوند، تمام مسؤولان مجالس حسینی وظیفه دارند به جوانان احترام و حریم قائل شوند.

 

حجت الاسلام باقری بنابی ادامه داد: باید با انواع محبت و صبر و تحمل جوانان را از چنگال و کمند دشمنان خارج کرده و این مهم محقق نمی‌شود مگر با محبت، نباید اجازه داد تا به بهانه‌های مختلف، جوانان از محافل دینی و مذهبی گریزان شوند.

 

امام جمعه بناب در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه به فلسفه عزاداری در ماه محرم شد و گفت: بیش از هر زمان دیگری نیازمند درک اهداف عزاداری‌های ماه محرم هستیم؛ چراکه عزاداری برای امام حسین(ع) برای ابد کشتی نجات امت و بشریت است.

 

وی عدم درک حقیقت عاشورا را عامل انحراف و نفوذ خرافات دانست و گفت: دنیا در تلاش است تا هویت جوانان ایرانی را از درون خالی کند و با فرسایش حقایق، آنها را بی‌محتوا و بی‌اعتقاد نشان دهند، باید مراقب بود و اجازه نداد دشمنان با القای افکار التقاطی و انحرافی اندیشه های غربی را در سطوح مختلف اجتماعی رواج دهند.

 

حجت الاسلام بنابی خواستار اتخاذ استراتژی ولایی در مقابله با توطئه های نرم دشمنان نظام اسلامی ایران شد و تصریح کرد: دشمنان با تمام توان در تلاشند تا هویت عاشورایی ملت ایران را گرفته و به مکتب نبوی آسیب بزنند و مخصوصاً جوانان را از مکتب ما جدا کنند.

 

وی در ادامه خواستار توجه مسؤولان به رهنمودهای مقام معظم رهبری در تمام عرصه‌های مدیریتی شد و اظهار داشت: با وجود اینکه در کشور شاهد تحریم دشمنان هستیم، سوءمدیریت نیز وجود دارد، غفلت مسؤولان از توصیه‌های رهبری همواره مشکل‌ساز بوده است، باید این حقیقت را یادآور شد که آرامش و امنیت موجود در کشور مدیون نعمت بزرگ ولایت است./935/

ارسال نظرات