۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۴۶۶۲۰
آیت الله حسینی بوشهری:

مبلغان ماه محرم با بصیرت کامل در برابر القائات دشمن بایستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: مبلغان اعزامی ماه محرم و صفر باید نسبت به مسائل و شبهات القایی روز دشمن آگاهی و بصیرت داشته باشند.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور، امروز در همایش روحانیان، ائمه جماعات، علما و مبلغان اعزامی ماه محرم استان زنجان اظهار داشت: رسالت امروز روحانیت نسبت به گذشته به مراتب حساس و خطیر است.

 

وی با تأکید بر این‌که مبلغان حوزوی پرچم دار و مدافع دین خدا هستند، خاطرنشان کرد: روحانیان وارثان رسالت انبیا و اولیای الهی هستند؛ از این رو رسالت سنگینی در ترویج شعائر اسلامی و فرهنگ اهل بیت در جامعه بر عهده دارند.

 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با تشریح عوامل موفقیت مبلغان در جذب جوانان به مساجد تصریح کرد: رسالت مهم امروز مبلغان دینی، جذب قشر جوانان به مجالس و محافل مذهبی با بهره‌مندی از فرصت های معنوی ماه محرم است.

 

وی با بیان این‌که هدف جنگ نرم دشمنان جوانان و انحراف فکری و عقیدتی در اقشار مختلف جامعه هستند، گفت: هم اکنون تهاجم فرهنگی دشمنان در حوزه های گوناگون با شدت بیشتری آغاز شده که نقش روحانیت در خنثی سازی دسیسه های مستکبرین بسیار تأثیرگذار است.

 

آیت الله بوشهری در ادامه تشریح ویژگی های یک مبلغ دینی موفق پرداخت و اظهار داشت: امانت‌داری، صبر، مخاطب‌شناسی، استقامت، اخلاص، خشیت الهی و زمان شناسی لازمه موفقیت در تبلیغ دین هستند، با توجه به این مسائل می توان در جذب بیشتر مخاطبان به مساجد موفق بود.

 

نماینده خبرگان رهبری تبلیغ و تبیین مفاهیم دینی و معرفتی را رسالت اصلی مبلغان اعلام کرد و گفت: مبلغان اعزامی ماه محرم و صفر باید نسبت به مسائل و شبهات القایی روز دشمن آگاهی و بصیرت داشته باشند، ضمن این‌که تلاش در راستای اجرای احکام اسلام از دیگر وظایف مبلغان و علمای دین است.

 

وی در پایان با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در تربیت نسلی پویا و مبتکر برای تعالی نظام اسلامی و ولایی گفت: هم اکنون حوزه‌های علمیه به تربیونی برای بهره گیری از تجارب و استفاده از نظرات کارشناسی علمای اسلام در بخش‌های مختلف تبدیل شده است./935/پ202/س

ارسال نظرات