۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۴۶۵۶۷
در اعتراض به فتنه انگیزی قرضاوی؛

رییس جمهور چچن: روسیه بهترین شریک کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور چچن از دشمن خواندن روسیه توسط شیخ یوسف قرضاوی به شدت انتقاد کرد و سوریه را یار و همپیمان روسیه خواند.
رمضان قادراف، رييس جمهور چچن و شيخ يوسف قرضاوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رمضان قادراف، رییس جمهور چچن در پیامی از شیخ یوسف قرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین به دلیل توصیف روسیه به عنوان دشمن اسلام به شدت انتقاد کرد.

 

در این پیام آمده است: دشمن اسلام خواندن روسیه از جانب قرضاوی کاملا غیرمنطقی است و توهین به میلیون ها مسلمان روسی به شمار می آید. اظهارات قرضاوی با شگفتی مسلمانان روسیه مواجه شد، بیش از سی میلیون مسلمان در روسیه زندگی می کنند، مساجد فراوانی در این کشور دارند، هزاران تن هر ساله به حج اعزام می شوند و قانون اساسی روسیه نیز بر آزادی ادیان تاکید دارد.

 

رمضان قادراف به صورت تلویحی به ارسال نیرو و تجهیزات نظامی از سوی قطر(زادگاه قرضاوی) به سوریه اشاره کرد و ادامه داد: باید به قرضاوی یادآور شوم که روسیه هیچ گاه هزاران مزدور از سراسر جهان و سلاح و پول را به سوریه نمی فرستد تا به فعالیت های تروریستی بپردازند و کودکان و زنان و کهنسالان سوری را به قتل برسانند.

 

رییس جمهور چچن تاکید کرد: قرضاوی اگر می خواهد بازی درآورده و مواضع جهانیان را نسبت به رابطه روسیه و سوریه تحت تاثیر قرار داد باید بداند که ما نسبت به سوریه که همپیمانمان به شمار می آید، تعهدات بین المللی داریم و همانند سایر کشورهایی که در حال خرید و فروش سلاح هستند تجهیزات نظامی به این کشور می فروشیم.

 

وی اظهار داشت: باز هم به قرضاوی یادآور می شوم که ولادیمیر پوتین به همه جهانیان اعلام کرد که تا ابد به عنوان بهترین شریک برای کشورهای اسلامی باقی می ماند و این مسأله برای مسلمانان روسیه که ده ها سال از نماز در مساجد و فراگیری قرآن کریم و زیارت اماکن مقدس در مکه و مدینه محروم بودند بسیار مهم است.

 

رییس جمهور چچن در پایان، خاطر نشان ساخت: امیدوارم قرضاوی نسبت به افکار خود تجدید نظر کند و متوجه پیامدهای خطرناک چنین اظهارنظرهایی باشد. وی باید وقت خود را صرف دین کند و سیاست را به سیاستمداران واگذارد.

 

گفتنی است دارالافتای روسیه نیز پس از سخنان قرضاوی علیه روسیه واکنش نشان داد و بر لزوم بی توجهی به سخنان قرضاوی تاکید کرد.

 

شیخ یوسف قرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین که در سال های اخیر به جبهه گیری های بسیار تند علیه تشیع و ایران شهرت یافته است در یکی از خطبه های نماز جمعه ماه گذشته در دوحه قطر، از ایران، روسیه و چین به عنوان دشمنان جهان اسلام یاد کرد.
 
وی مدعی شد که ایران و روسیه و چین با نیرو و سلاح و میلیون ها دلار در سوریه حضور یافته و از نظام بشار اسد حمایت می کنند و از حجاج خواست در اعمال حج از دعا علیه این سه کشور غافل نشوند.
 
قرضاوی همچنین روسیه را دشمن اول جهان اسلام و ایران را دشمن دیگر مسلمانان خواند و ادعا کرد که حزب الله لبنان نیز نیروهای خود را به سوریه ارسال می کند و با صندوق های پر از این کشور بازمی گردند.
 
رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین پس از جنگ سی و سه روزه حزب الله لبنان با ارتش صهیونیستی که به شکست مفتضحانه صهیونیست ها منجر شد، مواضع بسیار شدیدی علیه نیروهای مقاومت گرفت.
 
وی همچنین به شدت در برابر شیعیان خصوصا ایران، عراق و لبنان ایستاده و تشیع را خطرناک تر از یهودیت عنوان می کند.
 
قطر که محل سکونت قرضاوی است نیز در سال های اخیر به مواضع فتنه انگیزانه علیه کشورهای اسلامی روی آورده و در پیروی از وهابیت با عربستان سعودی رقابت دارد و خود را خواستگاه وهابیت می داند.
 
قطر و عربستان سعودی حامیان اصلی تنش و آشوب در سوریه هستند و حمایت های شدیدی از آشوبگران در سوریه انجام می دهند./980/ب901/ک

ارسال نظرات