۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۴۶۳۰۹
امام جمعه بناب:

فتنه و انحراف در هر زمان جهان اسلام را تهدید می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی گفت: اگر بصیرت، دشمن‌شناسی و شناخت از فتنه در سایه تبعیت از ولای فقیه نداشته باشیم، دچار همان انحراف تاریخی سال 61 هجری خواهیم شد.
مراسم عمامه گذاري طلاب حوزه علميه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب بیست و یکم آبان در جمع مردم این شهرستان، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: ممکن هر زمانی عاشورا و واقعه کربلا تکرار شود، بنابراین باید مراقب فتنه بود و گرفتار انحرافات شیطانی نشد.

 

وی با بیان این‌که امروز، روز امتحان بزرگی برای عالم اسلام است، خاطرنشان کرد: همه امامان ما این راه را رفتند و در موقعیتی عاشورایی به پا کردند، زمانی صبر و تحمل به خرج دادند که اگر این گونه نمی‌شد، اساس دین به مخاطره می‌افتاد.

 

امام جمعه بناب با تأکید بر این‌که ائمه اطهار(ع) برای قوام دین و احیای دین رسول الله از حقوق حقه خود گذشتند، تصریح کرد: زمانی مانند امام حسن(ع) صلح تحمیلی را باید قبول کرد و در جای دیگر باید کربلا به راه انداخت چون معنا و مفهوم ولایت، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری این چنین است.

 

حجت الاسلام باقری بنابی خواستار توجه و شناخت ریشه‌ها، علل و عوامل وقوع واقعه کربلا شد و گفت: آنها که روز عاشورا در برابر اهل بیت(ع) و قرآن صف کشیدند، به تمام بشریت خیانت کردند و حق و حقوق انسان‌ها را ضایع و بشریت را به ضلالت کشیدند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که تبعیت از ولی فقیه در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) واحب است، تصریح کرد: اگر بصیرت، دشمن‌شناسی و شناخت از فتنه در سایه تبعیت از ولای فقیه نداشته باشیم، دچار همان انحراف تاریخی سال 61 هجری خواهیم شد.

 

امام جمعه بناب با اشاره به این‌که توصیه‌های مقام معظم رهبری و امام راحل بایستی همواره مورد توجه مردم به ویژه مسؤولان قرار گیرد، گفت: در حالی‌که دشمنان و استکبار تیشه به ریشه اسلام می‌زنند، باید همه از خواب غفلت بیدار شویم و حاشیه‌ها را کنار بگذاریم.

 

وی با بیان این‌که جزئیات باید فدای کلیات در کشور شود، افزود: اگر رهبری تأکید دارند که هرگونه دامن زدن به اختلافات، خیانت است بایستی برای حفظ اساس اسلام تمام مسائل فرعی، جناحی و شخصی کنار گذاشته و حول محور ولایت وحدت حقیقی امت اسلامی را به نمایش بگذاریم./935/پ203/س

 

ارسال نظرات