۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۴۵۹۷۰
مدیر دفتر تربیتی جامعة المصطفی العالمیه؛

شرط اصلی تبلیغ خودسازی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر تربیتی جامعة المصطفی العالمیة(ص) گفت: حضرت امام(ره) و بسیاری از بزرگان بر خودسازی تأکید داشتند، شرط اصلی تبلیغ خودسازی است زیرا تا فرد به خودسازی نرسیده بر دیگران تأثیرگذار نیست.
همايش زنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام محمدرضا حاتمی، مدیر دفتر تربیتی جامعة المصطفی العالمیة(ص) پنج‌شنبه صبح در نشست «افتتاحیه دوره آموزش مجازی عرفان‌های نوظهور» که در مجتمع عالی شهید بنت‌الهدی صدر قم برگزار شد، گفت: بر اساس آیات و روایات قرآن عده‌ای باید به فراگیری علوم اسلامی بپردازند.

 وی افزود: کسانی هستند که لیاقت طلبه شدن را داشته‌اند اما به حوزه نیامده‌اند، کسانی که فرصت طلبگی را یافته‌اند باید از این فرصت استفاده لازم را ببرند.

مدیر دفتر تربیتی جامعة المصطفی العالمیة(ص) اظهار داشت: حضرت امام(ره) و بسیاری از بزرگان بر خودسازی تأکید داشتند، شرط اصلی تبلیغ خودسازی است زیرا تا فرد به خودسازی نرسیده بر دیگران تأثیرگذار نیست.

وی اظهار داشت: ابزار طلبه تقوا است، وقتی کسی این مسیر را انتخاب کرد ناگزیر از پرداختن به معنویت و عرفان حقیقی است، پرداختن به معنویت برای همه مطلوب است اما برای یک طلبه واجب است.

حجت‌الاسلام حاتمی ادامه داد: هدف اصلی جلسات شناخت عرفان رهیافت به عرفان صحیح و در نهایت خودسازی خود انسان است.

وی بیان کرد: طلاب باید آیه «علیکم أنفسکم لایضرکم من ضل اذا اهتدیتم» را پیش چشم خود قرار دهند، در ابتدا به خودسازی برسند و سپس بر اساس شعاع وجودی که می‌یابند برای مردم نورافکن می‌شوند.

مدیر دفتر تربیتی جامعة المصطفی العالمیة(ص) با بیان این‌که امام(ره) با خودسازی به جایگاه والایی دست یافت، یادآور شد: زایران عراقی قم به زیارت امام(ره) می‌رفتند، سربازان ارتش عراق که به ایران می‌آیند به دلیل جایگاه امام خمینی(ره) به زیارت او می‌روند.

وی اضافه کرد: فرد خودساخته‌ای مانند امام(ره) بعد از مرگ منشأ آثار بسیاری می‌شود،‌ از جای‌جای دنیا برای زیارت قبر ایشان می‌آیند، حتی به زیارت قبور شهیدان ایران می‌آیند.

حجت‌الاسلام حاتمی خاطرنشان کرد: باید گفت که نخبگان جمیعت زنان در مجتمع بنت‌الهدی حضور دارند و باید از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: انسان در مسیر رشد خود با سه دشمن درونی، اقتصادی و سیاسی مواجه است، که دشمن درونی شیطان، دشمن اقتصادی زراندوزان هستند، دشمن سیاسی انسان دشمن آزادی‌ها و انتخاب‌گری اوست./914/پ202/ن

ارسال نظرات