۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۴۵۵۳۴
از سوی دفتر نشر معارف؛

اولین نگاه به بازار نشر آمد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «اولین نگاه» (احساسات و عواطف دانشگاهیان عمره‌گزار در مکه و مدینه) به همت دفتر نشر معارف منتشر شد.
اولين نگاه


به گزارش خبرگزاری رسا، با همکاری بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، هر ساله تعداد زیادی از جوانان دانشگاهی کشور عازم بیت‏‌الله الحرام می‌شوند. بیش از 80 درصد از این دانشجویان نتیجه این سفر معنوی را تحول و دگرگونی ذکر کرده‌اند. آنها در مدینه و مکه دلنوشته‌های زیادی از خود به یادگار باقی می‌گذارند که ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان (وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها) تصمیم گرفت گلچینی از نوشته‌های دانشجویان را در بخش‌های مختلف در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد و کتاب «اولین نگاه» گلچین آن نوشته‌هاست. این کتاب بیش از 50 نوشته کوتاه دانشجویان را در بر دارد.


در یکی از این دلنوشته‌ها می‌خوانیم: «خداییش حج دانشجویی هم حال و هوای خاص خودش رو داره، کلاً فازش با فازهای سایر حج‌ها فرق می‌کنه، خیلی بچه‌ها با موهای اتو کشیده، ژل‌زده با تی شرت‌ها و شلوارهای رنگ و با رنگ و... اومده بودن به این سفر معنوی و با همین تیپ هم اومدن به مسجد النبی... .


صبح بود، نماز رو که خوندیم، همه با هم وارد بین‏الحرمین شدیم.... وقتی که چشم همه به گنبد سبز نبوی افتاد، همان بچه‌ها، چشم‌هایشان پر از اشک شد و گریه‌کنان به سمت بقیع حرکت کردیم و آن سپیده‏دم، حال و هوای خاصی به ما داد.»


چاپ اول این کتاب در 148 صفحه و تیراژ 3000 نسخه و قیمت 2000 تومان در سال 1391 منتشر شده است./916/د103/ق

ارسال نظرات