۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۴۵۳۳۰
امام جمعه بناب:

عید غدیر ظرفیت بزرگی برای تحقق وحدت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی گفت: عید سعید غدیرخم بزرگترین فرصت و ظرفیت برای تحقق وحدت و یکدلی میان امت اسلامی است.
امام جمعه بناب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب امروز در جشن عید غدیر که در نمصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امت اسلامی با غفلت از فلسفه و حقیقت غدیرخم و تمان ولایت مولای متقیان بزرگترین ضربه را به خود وارد کرد.


وی خاطرنشان کرد: در دوران صدر اسلام و پس از رحلت رسول اکرم(ص) اگر دشمنان سال‌ها تلاش می‌کردند تا چنین ضربه‌ای مهلک بر پیکره امت اسلامی وارد کنند، شاید نمی توانستند موفق شوند، اما عده‌ای دنیاطلب و منافق با انکار حقیقت غدیرخم انحرافی در اسلام ذبه وجود آوردند که هنوز بشریت از آن نالان است.


امام جمعه بناب با اشاره به واقعه بزرگ غدیر افزود: اگر ملت های دنیا تا امروز از فرمایشات پیامبر اسلام در خطبه مهم و تاریخی غدیر پیروی می کردند، برای همیشه در سعادت محض زندگی می کردند، در حقیقت باید گرفتاری‌ها و بی عدالتی امروز در جوامع غرب و شرق را نشأت گرفته از عدم درک حقیقت غدیر بدانیم.


حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر این‌که کج‌فهمی و کج‌اندیشی بزرگترین ضربه را به پیکره واحد اسلام وارد کرده است، گفت: امروز ملت ایران و انقلاب اسلامی ایران با شناخت از فلسفه غدیر در ادامه راه پیامبر و ائمه معصومین(ع) می خواهد بشریت را از دام‌های مخوف استکبار جهانی نجات دهند.


وی صبر، بصیرت و ایستادگی در برابر زورگویی‌های دشمنان اسلام را بهای فهم غدیر دانست و گفت: با وجود این‌که امروز دشمنان از هر طرف انواع مشکلات، تحریم ها و توطئه ها را برای ملت ایران بوجود می آورند، اما به فضل الهی و با حوصله و مقاومت مردم، این مشکلات در کوتاه مدت برطرف می شود.


امام جمعه بناب پاداش صابران در راه تعالی نظام اسلامی را خاری دشمنان عنوان کرد و اظهار داشت: همه مشکلات فعلی امتحانی زودگذر هستند و طظبق نص صریح قرآن کریم به دنبال هر سختی، آسانی و گشایش وجود دارد و امروز به دنبال مقاومت ملت، روزهای شیرین را شاهد خواهیم بود./935/پ202/س

ارسال نظرات