۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۴۵۱۵۰
حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم:

تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی مردم را برای مقابله با تحریم آماده می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: باید با تبیین ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی مردم را برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن در کشور آماده کرد.
غلامرضا مصباحي مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس روز پنج شنبه در جمع مسؤولان شهرستان بناب، با اشاره به دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی در 33 سال گذشته، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توفیقات بزرگی عاید نظام ولایی ایران شده که باید تمام ظرفیت و توان کشور را برای رضایتمندی مردم به کار گیریم.

 

وی با تأکید بر این‌که اعتماد و رضایت مردم سرمایه اصلی نظام اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: گرانی‌های اخیر نگرانی‌های مردم را افزایش داده است، باید با تبیین ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی مردم را برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن در کشور آماده کرد و کشور را با کمک مردم اداره کنیم.

 

حجت الاسلام مصباحی‌مقدم با بیان این‌که نباید توصیه‎‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی و توجه به سبک زندگی اسلامی مورد غفلت واقع شود، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی از بیشترین ظرفیت داخلی برای مقابله با نقشه‌های شوم دشمن استفاده می‌کند.

 

وی تأکید کرد: کاهش وابستگی به کالاهای وارداتی و غیرضروری و تجملی از موارد افزایش مقاومت اقتصاد است، همچنین در مورد کالاهایی که مشابه داخلی دارند اگر اقدام به واردات شود نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود، در حقیقت باید از واردات کالاهای غیرضروری اجتناب شود و ارز کشور به نیازهای ضروری مانند مواد اولیه و واسطه تولید اختصاص یابد.

 

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مردمی کردن اقتصاد یعنی اینکه عامه مردم به حمایت از اقتصاد مقاومتی بپاخیزند و از انجام سفرهای غیرضروری به خارج از کشور که موجب هدر رفت منابع ارزی می‌شود، خودداری کنند و ارز ضروری مورد نیاز خود را از بانک مرکزی و بانک‌های دولتی تهیه کنند.

 

وی با تأکید بر واگذاری تصدی‌گری‌های اقتصاد به بخش غیردولتی، افزود: با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، امروز در عرصه اقتصادی با مشکلاتی مواجهیم که باید خود را با این شرایط وفق دهیم؛ هر چند تحریم صادرات گاز ایران توسط اتحادیه اروپا مشکلاتی را خواهد داشت اما به آن معنا نیست که در برابر این تحریم‌ها مسؤولان ساکت مانده و یا به آن تن داده باشند.

 

حجت الاسلام مصباحی‌مقدم تصریح کرد: مسؤولان نظام شبانه‌روز در حال برطرف کردن و کاهش مشکلات اقتصادی کشور و عموم مردم هستند، دولت مصمم است تا پایان دوره مدیریت دولت فعلی 900 طرح مربوط به طرح‌های مهر ماندگار را در سطح کشور به بهره‌برداری برساند که البته برای اجرای این طرح‌ها یک‌هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و از توان فعلی دولت خارج نیست./935/پ202/ج

ارسال نظرات