۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۴۵۱۲۸

مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی از برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه تبریز همزمان با عید غدیرخم خبر داد.
مراسم عمامه گذاري طلاب

حجت الاسلام حیدر بی‌غمی، معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: تعدادی از طلاب مدارس علمیه شهر تبریز به مناسبت عید سعید غدیرخم ملبس به لباس مقدس روحانیت خواهند شد.

 

وی با بیان این که آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه و رییس عالی حوزه‌های علمیه آذربایجان‎‌شرقی سخنران مراسم عمامه‌گذاری طلاب تبریز خواهد بود، خاطرنشان کرد: این مراسم از ساعت 30/14 یکشنبه چهاردهم آبان ماه در سالن اجتماعات علامه امینی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان و با حضور مسؤولان و اساتید استانی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام بی‌غمی ادامه داد: در این مراسم معنوی که همه ساله همزمان با عید غدیرخم برگزار می شود، 40 طلبه مدارس علمیه طالبیه، سفیران هدایت و حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز ملبس به لباس مقدس روحانیت خواهند شد.

 

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با روش‌های تبلیغ در حوزه علمیه طالبیه تبریز خبر داد و اظهار داشت: دوره آموزشی آشنایی با روش‌های تبلیغ با حضور 30 طلبه سطح یک به بالای حوزه علمیه طالبیه آغاز شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی در هشت جلسه آموزشی روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه هر هفته با تدریس حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه شهرستان ورزقان در محل حوزه علمیه طالبیه تبریز برگزار می شود.

 

حجت الاسلام بی‌غمی آشنایی با روش‌های تبلیغ و منبرداری، مخاطب‌شناسی، مدیریت زمان در منبر، زمان‌شناسی و مکان‌شناسی در تبلیغ، روش‌های برقراری ارتباط با مخاطبان جوان، منبع‌شناسی، اصول مورد تاکید کتاب و سنت در تبلیغ دین و همچنین آشنایی با ابزارهای نوین در تبلیغ دین را از جمله اهداف و محورهای این دوره آموزشی برشمرد.

 

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه برادران استان خبر داد و گفت: این گردهمایی 15 آبان با هدف تبیین آخرین برنامه‌ها، هماهنگی و هم اندیشی معاونان تهذیب در مرکز مدیریت استان برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که این گردهمایی همه ساله به منظور ایجاد هماهنگی و تعامل هرچه بیشتر معاونان تهذیب و ابلاغ آیین‌نامه های جدید سراسری برگزار می شود، گفت: ویژه‌برنامه های فرهنگی، معنوی و آموزشی مختلفی از سوی معاونت تهذیب استان پیش بینی شده که به مرور در سال تحصیلی اجرایی می شود./935/ت302/ب

ارسال نظرات