۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۴۵۱۰۸
مدیر حوزه علمیه بناب:

شناخت فلسفه غدیر مقدمه درک عبودیت پروردگار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین باقری‌بنابی ولایت امام علی(ع) را ادامه رسالت انبیای الهی دانست و گفت: شناخت فلسفه غدیر لازمه و مقدمه درک عبودیت پروردگار متعال است.
حجت الاسلام و المسلمين بنابي رييس حوزه علميه حضرت ولي عصر بناب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب امروز در جشن ولایت تا امامت شهرستان عجب شیر با تأکید بر این‌که واقعه غدیر به عنوان یک فرهنگ غنی اسلامی به نسل جوان معرفی شود، اظهار داشت: تک تک شیعیان در ابلاغ پیام غدیر به نسل های آینده مسؤولیت دارند.


وی خاطرنشان کرد: روز غدیر خم با انتخاب حضرت علی (ع) به عنوان جانشین پیامبر اعظم (ع)، تاریخ و بشریت شاهد تحولی نو و حرکتی جدید در عرصه هستی شد، در حقیقت باید گفت؛ عید غدیر از اعیاد بزرگ مسلمانان است، چراکه در این روز بزرگ سرنوشت تاریخ اسلام رقم خورد.


این استاد اخلاق حوزه علمیه بناب با بیان این‌که شناخت فلسفه غدیر لازمه و مقدمه درک عبودیت پروردگار متعال است، تصریح کرد: خداوند بزرگ در واقعه غدیر خم به پیامبر بزرگ اسلام(ص) دستور جانشینی حضرت علی(ع) را داد و درستی امر رسالت پیامبر(ص) را منوط به ابلاغ ولایت مولای متقیان به مسلمانان اعلام کرد.


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی ولایت امام علی(ع) را ادامه رسالت انبیای الهی دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) با قرائت خطبه غدیر تکلیف آحاد جامعه اسلامی را مشخص کرد، از این رو باید واقعیت غدیر سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شود تا همگان حقیقت ولایت مولی علی(ع) را بدانند.


وی با بیان این‌که بی توجهی به فلسفه غدیر صدماتی برای جامعه اسلامی در پی دارد، گفت: اگر شناخت درستی از رسالت پیامبر اسلام(ص) نداشته باشیم، به یقین به فلسفه ولایت مولای متقیان نیز نخواهیم رسید، همین امر منجر به بروز بحران‌های عقیدتی، اخلاقی و رفتاری در جامعه اسلامی خواهد شد.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب با بیان این‌که رسالت انبیای الهی پیوندی معرفتی با ولایت و امامت داشته است، افزود: پیامبر اسلام(ص) در روز غدیر خم رسالت تمام انبیای الهی را با ابلاغ مسأله ولایت مولا علی(ع) به کمال رساندند./935/پ202/س

ارسال نظرات