۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۴۵۰۴۸
رییس ناحیه علامه امینی امور مساجد:

واقعه غدیر عامل وحدت مسلمین است

خبرگزاری رسا ـ رییس ناحیه علامه امینی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به تعاریف جامعه شناسان از وحدت، واقعه غدیر را عامل وحدت و یکپارچگی امت اسلامی دانست.
غدير خم

حجت الاسلام حسین صنوبری، رییس ناحیه علامه امینی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این که واقعه غدیر نقش مهمی در بیداری اسلامی دارد بیان داشت: غدیر یک مسئله شخصی یا ارثی نبوده بلکه هدف آن ادامه پیداکردن حکومت پیامبر اکرم(ص) است تا راه آن حضرت در اداره جامعه و تربیت انسان ها دنبال شود.

وی در ادامه این مطلب افزود: با ادامه پیداکردن حکومت پیامبر گرامی اسلام(ص) و اجرای احکام نورانی اسلام و دستورات قرآن مجید، دست متجاوزان، زورگویان و غارت‌گران از سر مسلمین کوتاه می شود.

رییس ناحیه علامه امینی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان این‌که اگر روزی مسلمانان احساس کنند به وسیله حکام ظالم در ریل اصلی اسلام انحرافاتی رخ داده است باید از آن جلوگیری کنند ابراز داشت: مصداق بارز این حرکت بیداری اسلامی است که از غدیر نشأت گرفته است.

حجت الاسلام صنوبری تبعیت از ولایت را از درس های غدیر دانست و تصریح کرد: اگر از ولایت فاصله بگیریم مشکلاتی که پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) به وقوع پیوست گریبان‌گیر ما می شود و همچنین واقعه غدیر فرق اساسی ولایت الهی با ولایت طاغوت را روشن ساخت.

وی با تأکید بر این که واقعه غدیر تأثیرات بسیاری را در جامعه اسلامی دارد اظهار داشت: با توجه به پراکندگی نظرات در عصر کنونی واقعه غدیر می تواند ملاک و معیار تشخیص حقانیت مسیر باشد و ما را در پیمودن راه مستحکم نماید و ادامه مسیر را برای ما هموار کند.

رییس ناحیه علامه امینی مرکز رسیدگی به امور مساجد واقعه غدیر را عامل وحدت و یکپارچگی امت اسلامی دانست و گفت: با وجود تعاریف مختلفی که جامعه شناسان دارند، رابطه حکومت و استقلال سیاسی با وحدت یک جامعه، ارزشمند و مهم تلقی شده است./956/ت302/ص

ارسال نظرات