۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۴۵۰۲۲
حجت الاسلام والمسلمین طائب مطرح کرد؛

واژه‌های دشمن در دهان برخی مطبوعات

خبرگزاری رسا ـ رییس قرارگاه عمار گفت: برخی رسانه‌های غیراستکباری اعم از روزنامه‌های منطقه‌ای و برخی رسانه‌های ملی و مستقل متوجه جریان‌سازی دشمنان اسلام نیستند و با دریافت و انتشار اخبار دروغ دشمنان به رسانه های صهیونیستی کمک می کنند.
حجت الاسلام مهدي طائب

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از از رسالت، استاد حوزه و دانشگاه در پایان درس "فقه رسانه" حوزه علمیه قم گفت: برخی رسانه های داخلی ظاهرا به تابلوی اعلانات رسانه های استکباری تبدیل شده اند و واژه ها و حتی اهانت‌های رسانه های دشمن را عینا منتشر می کنند تا دشمن به خواست خود برسد.


حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب"با اشاره به آیات قرآن در باره موضوع احکام فقهی "افک" (جریان سازی خبری، دروغ‌پردازی و تخریب شخصیت اجتماعی افراد) گفت: اکنون دشمنان با تمام توان خود وارد صحنه نبرد رسانه ای علیه نظام شده و هیچ‌ یک از جریان‌ها و شخصیت های کشور را از حملات تخریبی خود مستثنی نمی کنند.

وی اظهار داشت: آنها با جریان سازی خبری و دروغ‌پردازی رسانه ای قصد دارند تا القاء کنند که جمهوری اسلامی در اداره امور کشور ناموفق بوده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سابقه جریان سازان در طول تاریخ اسلام گفت: در زمان رسول الله (ص) و امیرالمومنین علی (ع) ، دشمنان با زدن "افک" به این دو شخصیت بزرگ قصد ضربه زدن به اسلام را داشتند. وی اظهار داشت: توقعی غیر از این از رسانه های استکباری نداریم که دروغ پردازی آنها عظیم و با ترفندهای مختلف انجام شود اما رسانه های غیر استکباری اعم از روزنامه های منطقه ای و برخی رسانه های ملی و مستقل متوجه جریان‌سازی دشمنان اسلام نیستند و با دریافت و انتشار اخبار دروغ دشمنان به رسانه های صهیونیستی کمک می کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان مطالب واقعی را با شیوه های ژورنالیستی و غیراخلاقی به مطالب تخریبی تبدیل و همه را متهم می کنند و از طریق افک زدن (دروغ بستن) به دست اندرکاران نظام و حکومت، همه را تخریب می کنند. وی افزود: رسانه های ملی باید توجه کنند و با عدم تکرار این‌گونه اخبار کذب بویژه با ایجاد حسن ظن و خوش گمانی در میان مخاطبین و با بررسی دقیق و کشف حقیقت امور، مانع از شیوع دروغ‌های دشمنان شوند./971/د102/ع

ارسال نظرات