۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۱۴۴۷۱۳
خاطرات اسیر دیروز و نماینده مجلس امروز؛

مطالب درسی را زیر باران شلاق حفظ می‌کردیم

خبرگزای رسا ـ نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بخشی از علوم حوزوی را به هم سلولی‌های خود در زندان‌های بغداد آموزش داده است، گفت: اشعار الفیه و شرح ابن عقیل را روی کاغذ سیگار می‌نوشتیم و حتی زیر باران شلاق عراقی‌ها نیز به حفظ مطلب مشغول بودیم.
امير خجسته نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، امیر خجسته، رییس کمسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته هفتم آبان در مدرسه علمیه معصومیه به بیان خاطراتی از دوران اسارت خود در زندان‌های بغداد پرداخت و گفت: ما 9 طلبه بودیم که زیر نظر مرحوم حجت‌الاسلام ابوترابی به هم سلولی‌های خود علوم حوزوی را تدریس می‌کردیم و به بیان احکام و مسایل شرعی می‌پرداختیم.

 

وی درباره نحوه جزوه نویسی و انتقال مطلب به دیگران و همچنین نحوه برگزاری کلاس‌های درس، گفت: توتون سیگارهایی که عراقی‌ها می‌دادند را خالی می‌کردیم و روی کاغذهای آن اشعار الفیه و شرح ابن عقیل را می‌نوشتیم تا بچه‌ها بتوانند آنها را حفظ کنند.


نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، افزود: یک نفر را مسؤول مراقبت از عراقی‌ها می‌گذاشتیم، تا سر و کله آنها پیدا می‌شد با اعلام وضعیت قرمز همه متفرق می‌شدند و به حالت عادی برمی‌گشتند، گاهی در یک کلاس درس چندین بار کلام استاد قطع می‌شد و همه پراکنده می‌شدند و دوباره سر درس باز می‌گشتند.


خجسته اضافه کرد: اگر عراقی‌ها متوجه کلاس درس می‌شدند شکنجه می‌کردند؛ غلتاندن در اتاق پر از شیشه شکسته، آویزان کردن از پنکه سقفی، کتک زدن و شلاق زدن تنها بخشی از این شکنجه‌ها بود.
وی حفظ قرآن و نهج البلاغه را نیز یکی دیگر از فعالیت‌های علمی دوران اسارت عنوان کرد و گفت: دوستان ما در مدت شش ماه کل قرآن را حفظ می‌کردند و نامه‌ها و حکمت‌های نهج البلاغه را نیز به چند زبان حفظ می‌کردیم.


رییس کمسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس ادامه داد: یک بار که عراقی‌ها به سلول ما حمله کرده و با شلاق به جان بچه‌ها افتاده بودند، من مشغول حفظ کردن لغات زبان انگلیسی بودم که یکی از دوستان گفت در این شرایط هم دست از این کار بر نمی داری؟ در پاسخش گفتم کار آنها زدن ما است، نمی توانیم این شرایط را تغییر دهیم پس بهتر است از این فرصت‌ها نیز استفاده کنیم.


خجسته به انگیزه اسرا برای علم آموزی اشاره کرد و گفت: دوست داشتیم اگر روزی به میهن بازگشتیم افراد مفید و کارآمدی برای نظام باشیم و می‌دانستیم که اگر این آرزو محقق نشود نیز این تلاش‌ها خود نوعی عبادت محسوب می‌شود.


وی با اشاره به امنیت و آسایش کشور که به برکت خون شهدا و ایثارگران محقق شده است، ابراز داشت: امروز شرایط برای درس خواندن شما فراهم است، از این فرصت‌ها استفاده کنید تا برای اسلام و کشور مفید باشید./928/پ202/ی

ارسال نظرات