۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۴۴۶۲۹
نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها(1)؛

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلی بزرگ تهران آغاز به کار کرد.
نوزدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، از ساعت 14 امروز هفتم آبان در حالی با حضور مدیران ارشد مطبوعات و خبرگزاری ها داخلی و خارجی و جمعی از اصحاب رسانه در مصلی بزرگ تهران آغاز به کار کرد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هزینه برپایی این نمایشگاه را در شرایط اقتصادی کشور، مصداق اسراف ندانست.
 
سیدمحمد حسینی با اشاره به این که برخی گفته بودند بهتر بود در این شرایط اقتصادی، هزینه برپایی نمایشگاه بین مطبوعات توزیع می شد، این گفته را صحیح ندانست و گفت: فضایی که در نمایشگاه ایجاد می شود، مردم و مسوولان را از نزدیک با تلاش قابل ستایش مطبوعات آشنا می کند.
 
وی با بیان این که سود این هزینه ها برای خود رسانه ها است و این هزینه ها هدر نمی رود، افزود: توزیع پنج میلیارد تومان بن برای خرید مطبوعات و راه اندازی سامانه اشتراک مطبوعات، از توجه به اقتصاد رسانه ها حکایت دارد و تا پایان نمایشگاه نیز خبرهای خوبی برای پرداخت یارانه ها که شش ماه تأخیر افتاده است، اعلام می شود.
 
در ابتدای این مراسم، محمدجعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نقش ممتاز رسانه ها را در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در عصر ارتباطات بر کسی پوشیده ندانست و گفت: مطبوعات با بازتاب اخبار و رویدادهای مختلف، حافظ ارزش های دینی، ملی و انسانی هستند.
 
وی با بیان این که اهالی مطبوعات، رهبری این کشتی عظیم را برای رسیدن به ساحل پیشرفت به عهده دارند، گفت: جایگاه مطبوعات ایران اسلامی در عصر فرصت ها و تهدیدهای نظام سلطه جایگاه چشمگیر در آگاهی بخشی و تقویت قله های فرهنگ ایرانی و اسلامی و مواجهه با فرهنگ های بیگانه است.
 
محمدزاده فراهم کردن زمینه رشد کیفی رسانه ها را با توجه به تلاش بنگاه های دروغ پراکنی در راستای دور کردن ملت ها از وحدت ضروری دانست و افزود: مطبوعاتی که بر پایه بینش و ارزش بنیان نهاده شوند، افزون بر آگاهی بخشی حفظ ارزش های اسلامی و تقویت وحدت ملی، نقش بی بدیلی در رویارویی با رسانه های تفرقه افکن دارند.
 
در بخش دیگری از این مراسم، تمبر یادبود نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان و مرتبطان با حوزه خبر و اطلاع رسانی، رونمایی شد.
 

گفتنی است، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور 2800 رسانه در 830 غرفه از 7 تا 13 آبان ماه و از ساعت 9 تا 20 دایر و پذیرای مخاطبان و دوستداران اهل قلم در مصلی بزرگ تهران است. /920/پ202/ص

ارسال نظرات