۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۴۴۱۷۳
گاردین:

اوباما به دنبال بهانه ای برای مذاکره با ایران است

خبرگزاری رسا ـ روزنامه گاردین با اشاره به مناظره دو نامزد انتخابات آمریکا تاکید کرد که اوباما خواستار ادامه مذاکره با ایران است.
1

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه گاردین با اشاره به مناظره باراک اوباما و میت رامنی دو نامزد انتخابات آمریکا، نوشت: باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در مناظره با میت رامنی، نامزد جمهوریخواه در واکنش به سخنان رامنی مبنی بر افزایش تحریم و سخت گیری علیه ایران تاکید کرد که بحران بوجود آمده در خصوص فعالیت‎های هسته ای ایران را می توان با مذاکرات دو جانبه میان واشنگتن و تهران حل و فصل کرد.

 

گاردین با تحلیل این سخنان نوشت: به نظر می رسد اوباما به دنبال یک راه حل برای مذاکره با ایران است و می خواهد مسیر گفت‎و‎گو بسته نشود و مذاکرات به بن بست نرسد.

 

این روزنامه با اشاره به مذاکرات متعدد 5+1 با ایران افزود: آمریکا همیشه تمایل خود را برای گفت‎وگوی دوجانبه ابراز کرده، اما طرف ایرانی به دلایلی سعی کرده از عمومی کردن این مسأله خودداری کند.

 

گاردین ادامه داد: اخبار حاکی از آن‎است که آمریکا پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا به دنبال راهی برای ادامه مذاکره با ایران است.

 

گاردین اظهار داشت: مشکلات بین ایران و آمریکا چندین سال است که وجود دارد و تنها از طریق مذاکره از بین خواهند رفت./982/ب902/د

ارسال نظرات