۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۱۴۳۵۸۲
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت خواستار شد:

همه نهادها و سازمان ها پیگیر جرم محسوب شدن اهانت به مقدسات ادیان باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین اختری از همه نهادها، سازمان ها و ارگان های دولتی و مردمی خواستار پیگیری جرم محسوب شدن اهانت به مقدسات ادیان در مجامع بین المللی شد.
تجمع اعضاي کانونهاي مساجد در محکوميت اهانت به پيامبر اعظم (ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ظهر روز یکشنبه سی ام مهرماه در تجمع اعتراض آمیز کانون های مساجد استان تهران که در مسجد پیامبر اعظم(ص) واقع در سعادت آباد تهران گفت: اقدامات موهن نسبت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) مصیبت بسیار بزرگی برای مسلمانان است.

حجت الاسلام و المسلمین اختری با بیان این که این توطئه یک توطئه حساب شده و برنامه ریزی شده است گفت: نباید فکر کنیم این کار حادثه ای بوده و تمام خواهد شد بلکه یک حرکت و یک جبهه گیری علیه اسلام و قرآن و علیه شخص پیامبر(ص) است.

وی با اشاره به این که این حرکت نسبت به پیامبران خدا از آغاز وجود داشته و خداوند در آیات متعددی از قرآن این مسئله را ذکر می کند گفت: این اقدامات بزرگترین و خطرناک ترین حرکت ضد اسلام و مسلمانان به شمار می آید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که دشمنان هروقت می بینند خط خدا و ادیان توحیدی در حال رشد است مقابله می کنند گفت: طبق فرموده قرآن نمی توانند نور خدا را خاموش کنند و مکرهایشان را خدا با بیداری مردم از بین برده است.

حجت الاسلام و المسلمین اختری افزود: امروز مکتب اهل بیت(ع) و اسلام در دنیا در حال گسترش است و مکتب های الحادی در دنیا رو به افول است و حرکت های استعماری رو به غروب قرار گرفته و بحران هایی که گریبان گیر اروپا و آمریکا شده از آثار دین و اسلام است.

وی با اشاره به خبر دادن امام خمینی(ره) از فروپاشی شوروی و آمریکا گفت: امروز فروپاشی سرمایه داری در حال اتفاق است و این ها این را از امواج فروزان مکتب اهل بیت(ع) می دانند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با یادآوری اقدام سلمان رشدی، تولید فیلم فتنه، انتشار کاریکاتور موهن، قرآن سوزی و تولید فیلم موهن گفت: یک جنگ جدی شروع شده است و دشمنان برای رویارویی با ما از جهات مختلف برنامه ریخته اند و توقف نخواهند داشت.

حجت الاسلام و المسلمین اختری با اشاره به این که کشورهای اروپایی با انتشار کاریکاتور با بی شرمی در کنار آمریکایی ها قرار گرفته اند اظهار داشت: فرانسه جنایت کارترین کشور اروپایی است و من تعجب می کنم مردم ما چرا در کنار آمریکا، انگلیس و اسرائیل علیه فرانسه شعار نمی دهند.

وی افزود: مردم از جنایت کاری و چهره پست فرانسه غافل نشوند و بدانند اینها همه در یک ردیف هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که این توطئه عمیق و ادامه دار است گفت: مردم و مسلمانان به خصوص در ایران اجتماعات و تظاهرات خوبی داشتند و همچنان باید این برنامه ها ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اختری با ذکر این نکته که اقدامات دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برابر این اهانت خوب بوده است گفت: این حرکت ها حرکتی نیست که دشمن احساس نگرانی کند و دردش بیاید.

وی با بیان این که دشمن یا با زور و قدرت نفسش گرفته می شود یا با فشار اقتصادی و یا راه حقوقی اظهار داشت: نماینده ایران در یونسکو کار خوبی انجام داده اما لازم است نمایندگان ایران در سازمان ملل و سازمان حقوق بشر اقدامات موثری انجام بدهند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) آزادی بیان را دلیل سستی برای عدم برخورد دولت مردان غربی با این اقدامات دانست و گفت: فرانسه اگر مدعی آزادی بیان است چرا علیه مسلمانان منطقه این همه جنایات انجام داده و اکنون جلوی اعتراضات مسلمانان را می گیرد؟

حجت الاسلام و المسلمین اختری با اشاره به توقف پخش شبکه های برون مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی گفت: آیا این آزادی بیان است که مانع پخش شبکه های صداوسیما بشوید تا مردم دنیا صدای ما را نشوند؟

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که غربی ها دروغ می گویند گفت: سردمداران استکبار به آزادی بیان و حقوق بشر معتقد نیستند و اینها را فقط وسیله توجیه اقدامات خود قرار می دهند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه با تاکید بر این که اینگونه احتماعات باید انعکاس پیدا کند، نسبت به روزنامه ها و جراید داخلی انتقاد کرد و گفت: چرا روزنامه ها، جراید و رسانه های داخلی خیلی کم به این مسئله می پردازند؟ باید این اعتراض ها بیشتر منعکس شود و به این موضوع پرداخته شود.

حجت الاسلام و المسلمین اختری همچنین تاکید کرد: باید حقوقدان ها و سازمان های مردم نهاد و کانون های مساجد در این راستا اقدام بیشتری کنند و فریادشان را به نقاط دیگر جهان برسانند.

وی با اشاره به این که مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور بیانیه و اطلاعیه های مختلف در سیصد کشور و 120 دانشگاه سعی بر انتشار این ندا دارد گفت: دانشگاه اهل بیت صفحه ای را به زبان فارسی، عربی و انگلیسی باز کرده و نامه اعتراض آمیزی نوشته است، همه باید بروند و امضا کنند تا این صفحه با امضای میلیونی در برابر جهانیان باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تلاش یکپارچه کشورهای اسلامی در راستای جرم محسوب شدن اهانت به مقدسات را خواستار شد و گفت: اینگونه اقدامات موثر است و کشورهای اسلامی باید از سلمان رشدی و حامیان و عاملان فیلم موهن شکایت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اختری همچنین متذکر شد مجلس شورای اسلامی باید با همکاری مجالس کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی اقدامی کند تا در پارلمان های جهان اهانت به مقدسات ادیان به عنوان کاری خلاف انسانیت و حقوق بشر، جرم انگاشته شود.

وی در ادامه خواستار اقدامات اعتراض آمیز و محکوم کننده دولت جمهوری اسلامی با همکاری دولت های اسلامی و اعضای جنبش عدم تعهد شد و اظهار داشت: باید از ظرفیت جنبش عدم تعهد استفاده شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که نباید به تجمع و اعتراض بسنده کرد گفت: همه به خصوص ائمه جمعه و جماعت و موسسات دینی باید در راستای وضع قانون برای جلوگیری از اهانت به مقدسات پیگیر باشند.

حجت الاسلام و المسلمین اختری افزود: همه مسلمانان باید دست به دست هم بدهند تا حقوق یک و نیم میلیارد مسلمان حفظ شود.

وی با بیان این که مجموعه های اقتصادی کشور نظیر اتاق بازرگانی و انجمن های بازار باید کالاهای فرانسوی، آمریکایی و اسراییلی را تحریم کنند گفت: خانواده ها نیز باید از استفاده از این کالاها اجتناب کنند تا مشابه این اقدامات به کشورهای اسلامی دیگر هم انتقال پیدا کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان از کانون های مساجد نیز خواستار شد تا فعالیتشان را گسترده کنند و با اطلاعیه و نامه و اقدامات دیگر پیگیر این قضیه باشند تا بتوانیم از اقدامات توهین آمیز جلوگیری کنیم./959/پ203/ص

ارسال نظرات