۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۴۳۴۲۸
خطیب جمعه قطیف عربستان:

سخنان قرضاوی علیه ایران مغایر اهداف شریعت است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان، اظهارات فتنه انگیزانه قرضاوی علیه ایران و درخواست از حجاج برای دعا علیه این کشور را مغایر اهداف شریعت اسلامی عنوان کرد.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از راصد، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، خطیب جمعه قطیف عربستان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد امام رضا (ع) برگزار شد از تخریب آثار اسلامی در مکه و مدینه منوره به شدت انتقاد کرد و گفت: مسلمانان در ایام حج با مسیر انبیا آشناتر می شوند و در رکاب تاریخ انبیا و رسولان الهی قرار می گیرند. متاسفانه برخی به آثار اسلامی به دید بدعت و شرک می نگرند و این آثار که بازگوی تاریخ انبیاست را تخریب می کنند.

 

وی افزود: حجاج با شوق فراوان برای دیدن غار حراء و کوه نور و مکان تولد رسول خدا (ص) و مناطق غروه پیامبر اکرم (ص) به این اماکن می آیند، اما هنگامی که به مدینه و مکه می رسد با شهرهای مواجه می شود که هیچ تفاوتی با شهرهای اروپایی ندارند و لبریز از برج و ساختمان های بلند هستند.

 

شیخ حسن صفار تصریح کرد: محرومیت حجاج از زیارت آثار نبوی در مکه مکرمه و مدینه منوره، محرومیت بزرگ مسلمانان از اهداف و منافع حج به شمار می آید.

 

خطیب جمعه قطیف عربستان بر لزوم استفاده حجاج از ایام حج برای تحکیم وحدت تاکید کرد و اظهار داشت: حجاج باید در جهت تحکیم تسامح و توافق میان مسلمانان و کنار گذاشتن اختلافات از اهداف حج تلاش کرده و اختلافات را باگفت وگو و تفاهم حل و فصل کنند.

 

این عالم شیعه ادامه داد: اختلاف میان امتی که چنین جمعیت عظیمی دارد کاملا طبیعی است، اما این اختلافات نباید به دوری از گفت وگو و تفاهم میان مسلمانان و روی آوردن به خشونت و درگیری منجر شود.

 

وی از سخنان شیخ یوسف قرضاوی علیه ایران انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: بسیار تاسف آور است که یک عالم دین عرب از حجاج می خواهد که علیه جمعی از مسلمانان دعا کنند، این درخواست مخالف اهداف شریعت اسلامی است و از حجاج می خواهم که فضای محبت و احترام متقابل را بر حج حاکم سازند.

 

حجت الاسلام صفار خاطر نشان ساخت: این عالم اگر گمان می کند که جمعی از مردم مرتکب اشتباه شده اند باید از مسلمانان بخواهد که برای این جمع دعا کنند، نه این که مردم را به دعا علیه این افراد دعوت سازد./980/ب901/ک

ارسال نظرات