۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۴۳۲۵۶
مجله معتبر فرانسوی؛

هیچ راه حل آسانی برای حل مشکلات اقتصادی فرانسه وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ یک نشریه معتبر فرانسوی در مقاله ای عنوان کرد که هیچ راه حل ساده ای برای حل مشکلات اقتصادی شدیدی که گریبانگیر فرانسه شده است وجود ندارد.
اولاند

 

به گزارش خبرگزاری رسا مجله فرانسوی کنورساسیون در مقاله ای به تحلیل مشکلات فراروی فرانسوآ اولاند رییس جمهور این کشور پرداخت و نوشت: هیچ راه حلی ساده ای برای غلبه بر مشکلات اقتصادی پیچیده ای که فرانسه با آنها دست به گریبان است وجود ندارد.

 

به نوشته این روزنامه فشارها بر رییس جمهور تازه انتخاب شده فرانسه و دولت وی برای حل مشکل بدهی خارجی فرانسه در حال افزایش است.


به گزارش این مجله، بدهی خارجی فرانسه در بالاترین میزان خود بعد از جنگ جهانی دوم قرار دارد و نسبت آن به تولید ناخالص داخلی این کشور به 91 درصد رسیده است. نرخ بیکاری فرانسه نیز به حدود 10 درصد رسیده است و با خبرهای ناامیدکننده اقتصادی که هر روز منتشر می شود شهروندان فرانسوی بی صبرانه منتظر هستند که رئیس جمهور این کشور راه حلی برای این مشکلات پیدا کند.


بودجه ارائه شده از سوی دولت اولاند برای سال 2013 میلادی اعتراضات فراوانی از سوی تمامی جناح های سیاسی چپ و راست در فرانسه به همراه داشته است.


در این بودجه میزان درآمدهای مالیاتی دولت افزایش یافته و تا 75 درصد از برخی از ثروتمندان مالیات دریافت می شود. با این حال اقتصاددانان و تحلیل گران اعتقاد دارند این میزان مالیات بیشتر از آن که به طور واقعی تاثیرگذار باشد یک اقدام شعاری است.


رشد اقتصادی فرانسه برای سال آینده تنها 0.8 درصد پیش بینی شده است و رشد فزاینده آمار بیکاران در این کشور که دومین اقتصاد حوزه یورو پس از آلمان محسوب می شود بدبینی بسیاری نسبت به سیاستمداران در میان مردم این کشور ایجاد کرده است./990/ب902/ک

ارسال نظرات