۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۴۲۴۹۹
امام جمعه بناب:

ترویج فرهنگ ازدواج بهترین گزینه برای برچیدن گناه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به تلاش‌های دشمنان در رواج فرهنگ مبتذل غربی در ممالک اسلامی گفت: تریج فرهنگ ازدواج آسان بهترین گزینه برای برچیدن گناه است.
امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب امروز در جمع اقشار مختلف مردم این شهر با اشاره به فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: زندگی ساده و بی‌آلایش ائمه اطهار الگویی ماندگار برای زندگانی سعادتمند در دنیا و آخرت بشریت است.

 

وی با تاکید بر این‌که برخی از آداب و رسوم رایج در جامعه با آموزه‌های دین مبین اسلام سازگار نیست، خاطرنشان کرد: در کجای دین آمده که باید مراسم ازدواج زوج‌های جوان با تشریفات خاص و سالن‌های مجلل عروسی برگزار شود، مگر نه این است که باید برای جوانان آسان گرفت تا بتوانند ازدواج ساده و آگاهانه داشته باشند.

 

حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به تلاش‌های دشمنان در رواج فرهنگ مبتذل غربی در ممالک اسلامی گفت: تریج فرهنگ ازدواج آسان بهترین گزینه برای برچیدن گناه است، پدر و مادران باید در پیشگاه پروردگار عالم پاسخگو باشند که برای سعادت فرزندان خود که امانت‌های الهی بودند، چه کردند.

 

وی با تشریح برخی از حقوق فرزندان بر والدین از دیدگاه آیات و روایات وارده گفت: با ترویج آموزه‌های دین مبین اسلام قطعا جامعه به سوی سعادت و نیکی حرکت خواهد کرد، اما دوری از این ارزش ها موجب ترویج فرهنگ غربی و اشرافی‌گری در جامعه خواهد شد.

 

امام جمعه بناب با تاکید بر این‌که هیچگونه مبارزه منفی بدون مبارزه مثبت جواب نداده و نخواهد داد، تصریح کرد: در چنین مواقعی نظام و حکومت باید وارد صحنه شده و ضمن مقابله با تجملات و کاستن از مهریه‌ها شرایط سهل و آسان را برای ازدواج جوانان فراهم کند.

 

وی ترویج فرهنگ ازدواج را ضرورتی مهم برای تولید نسل جدید که مورد تاکید آموزه های دین است، دانست و اظهار داشت: سال‌ها است که دلسوزان کشور از کنترل جمعیت در ایران نگران هستند، معلوم نیست که این ضرر و زیان به کجا منتهی خواهد شد، با ادامه این روند در آینده کشور میانگین سنی جامعه پیرتر خواهد شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات