۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۴۲۴۰۷
رییس مجمع جهانی اهل بیت:

انگیزه جهانی کردن دهه غدیر جنبه علمی آن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین اختری در اجلاس بین المللی دهه غدیر جنبه علمی و دینی غدیر را انگیزه جهانی کردن دهه غدیر عنوان کرد.
حجت الاسلام محمدحسن اختري دبيرکل مجمع جهاني اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا اجلاس بین المللی دهه غدیر صبح امروز با حضور آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین اختری رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع)، آیت الله نظری خادم الشریعه رییس ستاد دهه غدیر، دکتر تیجانی و اساتید حوزه و دانشگاه کار خود را با شعار «گسترش جهانی دهه غدیر؛ استمرار نقش امامت در بیداری اسلامی» در سالن همایش های دانشگاه امام صادق(ع) تهران آغاز کرد.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری، رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) در آغاز این اجلاس با بیان این که این نشست به عنوان پیش درآمد برای جهانی سازی دهه غدیر برگزار شده گفت: دانشگاه امام صادق(ع) جهانی ساز غدیر بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین اختری انگیزه جهانی سازی غدیر را انگیزه هر انسان آزاد اندیش و مسلمان واقع بین و شیعیان اهل بیت دانست و گفت: هدف از برگزاری این اجلاس انجام یک اقدام موثر نسبت به احیا و گسترش و جهانی سازی اصلی از اصول اسلام که مورد عنایت خدا و تاکید پیامبر و اهل بیت بوده است و دشمنان سعی کردند جلوی آن را بگیرند.

وی با اشاره به آیه غدیر خاطر نشان کرد: این که خداوند متعال این امر را با 23 سال رسالت پیامبر(ص) برابر دانسته نشان دهنده اهمیت این اصل است.

رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به سخنان امام خمینی در نجف درباره حکومت اسلامی مبنی بر این که انحراف صورت گرفته بعد از غدیر تمام جهان اسلام را به خطر انداخت، گفت: ولایت اصلی است که هدایت و سعادت بشر برآن قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین اختری با بیان این که سعی شده از نشر و گسترش فضایل اهل بیت(ع) جلوگیری شود گفت: آنچه که ما را بر جهانی شدن دهه غدیر برمی انگیزد بحث علمی و دینی غدیر است نه بحث خلافت.

وی با اشاره به طرح مسئله شیعه هراسی از سوی برخی علمای اهل سنت گفت: برخی به گونه ای می هراسند که گویا با شیعه شدن عده ای آسمان به زمین آمده.

رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه تاکید کرد: برگزاری این اجلاس برای شناساندن واقعیت غدیر است نه برای اصرار بر شیعه شدن کسی.

حجت الاسلام و المسلمین اختری با اشاره به این که برخی معتقدند هر حاکمی که با جور و ستم بر مردم غلبه و حکومت پیدا کند حاکم و ولی اسلامی است گفت: اگر واقعیت غدیر برای جهانیان تبیین می شد این اعتقاد پیش نمی آمد./959/پ202/ص

ارسال نظرات