۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۴۰۸۹۵
استاد حوزه و دانشگاه:

امنیت اخلاقی لازمه ارتقای شاخص‌های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عرفانی گفت: امنیت اعتقادی و اخلاقی لازمه ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی و دینی در جامعه است.
عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عرفانی، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در نشست تخصصی « آیا حجاب یک وظیفه شخصی است یا نه؟ » که در سالن شهریار نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز برگزار شد، اظهار داشت: امنیت اعتقادی و اخلاقی لازمه ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی و دینی در جامعه است.

 

وی با بیان این‌که سازمان بهداشت جهانی یکی از مصادیق بهداشتی را سلامت روحی جامعه عنوان کرده است، گفت: دین مبین اسلام 1400 سال پیش بر اهمیت توجه به روح و روان جامعه تاکید داشته است، چنانکه رعایت عفاف و حجاب چه از سوی بانوان و چه از سوی مردان مورد توجه قرار گرفته است.

 

این کارشناس حوزه دین با تشریح آثار سوء بدحجابی در جامعه خاطرنشان کرد: رواج فرهنگ انحرافی و مبتذل جامعه را به انحطاط می کشد و ممکن است بخشی از جامعه اسلامی مورد هتک حرمت بیماردلان قرار گیرند.

 

وی با بیان این‌که اثر بدحجابی مانند ترک نماز نیست، گفت: حجاب با امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه در ارتباط است، چراکه حجاب تنها یک امر فردی نیست که عده‌ای بخواهند توجیهی بر عدم رعایت آن داشته باشند، در حقیقت بی حجابی و بدحجابی نوعی جرم محسوب می شود، چراکه امنیت روانی جامعه را مختل می کند.

 

حجت الاسلام عرفانی ادامه داد: اسلام مقابل این ناهنجاری اخلاقی ایستاده و اجازه نداده که عده‌ای ارزش های الهی و دینی را زیرسؤال ببرند، البته مبانی عالی قرآنی و دینی راهکارهای پیشگیری و مقابله با چنین پدیده‌هایی را نیز ارائه کرده‌اند که مهمترین آن توجه به تربیت دینی فرزندان در کانون خانواده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: عده ای دانسته یا نادانسته تحت تهاجم فرهنگی و تبلیغات سوء غربی بر بدحجابی اصرار دارند که زمینه گسترش فساد و فحشا را فراهم می کند، البته در چنین مواقعی بر اساس قانون، برخی دستگاه‌های دولتی وظیفه دارند با این افراد که به حریم اخلاقی و روانی مردم تجاوز می کنند، برخورد قاطع داشته باشند.

 

وی در پایان با تاکید بر این‌که رعایت حجاب و عفاف هیچ محدودیتی برای حضور بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی ندارد، تصریح کرد: نگاهی به تاریخ معاصر کشور نشان می دهد که بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس ایفا کرده اند./935/پ203/ب

ارسال نظرات