۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۴۰۷۶۳

قرضاوی دخالت نظامی کشورهای عربی در سوریه را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین از حکام کشورهای عربی خواست برای پایان دادن به بحران در سوریه وارد عمل شده و حمله ای نظامی علیه این کشور تدارک ببینند.
شيخ يوسف قرضاوي رئيس اتحاديه علماي مسلمين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ یوسف القرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین در صفحه اختصاصی خود در توییتر، دخالت نظامی کشورهای عربی برای سرنگونی نظام بشار اسد را خواستار شد.

 

وی تاکید کرد: دخالت نظامی در سوریه تنها راه حل است که می تواند به بحران در این کشور پایان دهد، زیرا همه راهکارهای سازمان ملل تاکنون ناکام مانده است.

 

شیخ یوسف القرضاوی افزود: از ملت های عربی و حکام این کشورها می خواهم به دعوت شیخ حمد بن خلیف آل ثانی، امیر قطر لبیک گفته و برای حمایت از ملت سوریه و رهایی از نظام بشار اسد به سوریه حمله کنند.

 

امیر قطر در مجمع عمومی سازمان ملل، مداخله نظامی کشورهای عربی برای پایان دادن به بحران در سوریه را خواستار شد و تاکید کرد: شورای امنیت در ایفای نقش خود شکست خورد و به همین دلیل بهتر است که کشورهای عربی به وظیفه سیاسی و نظامی خود برای متوقف کردن خونریزی در سوریه عمل کنند.

 

گفتنی است شیخ یوسف قرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین پس از جنگ 33 روزه حزب الله لبنان با ارتش صهیونیستی که به پیروزی بزرگی برای مسلمانان جهان منجر شد به شدت در برابر شیعیان جهان خصوصا جمهوری اسلامی ایران و حزب الله ایستاد.

 

وی مواضع بسیار عجیب و متناقضی را در قبال مسائل مختلف جهان اسلام در سال های گذشته اتخاذ کرده است، به گونه ای که از آشوبگران سوری به شدت حمایت کرده و در مقابل در برابر قیام مشروع ملت بحرین ایستاده و کشتار معترضان در این کشور را خواستار شده است.

 

قرضاوی در همایشی که در روزهای پایانی سال گذشته برگزار شد مبلغ 2700 دلار را به آشوبگران سوری اختصاص داد و از سایر حکام عربی خواست به اهدای پول به فتنه گران در سوریه اقدام کنند تا آنان بتوانند به آشوب های خود در این کشور ادامه دهند./980/ب902/ک

ارسال نظرات