۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۴۰۵۸۶
خطیب جمعه ربیعیه عربستان:

خون شهدا عامل ثبات و گسترش اعتراضات است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه عربستان با محکومیت به قتل رسیدن سه جوان شیعه در عوامیه این کشور توسط نیروهای امنیتی آل سعود، گفت: خون شهدا عامل ثبات مردم و گسترش اعتراضات است.
شيخ عبدالكريم الحبيل خطيب جمعه ربيعيه عربستان

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالکریم الحبیل، خطیب جمعه ربیعیه عربستان، روز گذشته در جمع کثیری از شیعیان در مسجد حضرت عباس (س)، تیراندازی به سوی منازل و شهادت سه تن از نوجوانان در شهر عوامیه این کشور را به شدت محکوم کرد و گفت: آیا ملت پس از این جنایت می تواند سکوت کرده و راهپیمایی نکند؟ آیا مردم مرده هستند که در برابر کشتار شهروندان سکوت کرده و نسبت به این خون ها بی تفاوت باشند.

 

وی افزود: هرچه تلاش کردیم تا اوضاع کشور را آرام سازیم، دولت با ریختن خون شهروندان، جامعه را به تنش می کشد و از شخصیت های برجسته می خواهد شهروندان را آرام کنند. سوالی که پیش می آید ایسنت که چرا برای بازداشت یکی از جوانان بی گناه از تیراندازی شدید استفاده و منطقه به میدان جنگ کوچکی مبدل می شود.

 

حجت الاسلام الحبیل تصریح کرد: شیوه ای که دولت در پیش گرفته است ترس و هراس شدید زنان و کودکان را در پی داشته و بر دولت واجب است از چنین اقداماتی خودداری کند و افراد را بدون کشتار و ایجاد رعب در منطقه بازداشت سازد.

 

خطیب جمعه با اشاره به گسترش تبعیض مذهبی در عربستان، اظهار داشت: گناه این جوانان تنها اینست که خواستار از بین رفتن تبعیض مذهبی و برقراری عدالت میان همه شهروندان کشور است، آیا تبعیض مذهبی چنان برای نظام عزیز است که به مردم را به دلیل درخواست ریشه کن آن به قتل می رسانید، زندانی می کنید، شکنجه می دهد و کودکان را یتیم می سازید.

 

وی ادامه داد: خون شهدا عامل افزایش پایداری و ثبات ملت و گسترش اعتراضات تا تحقق کامل مطالبات مردم است.

 

شیخ عبدالکریم الحبیل در بخش دیگری از سخنان خود از اظهارات رییس جمهور آمریکا درباره فیلم موهن به شدت انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: اوباما از متوقف کردن پخش فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را به بهانه آزادی بیان غیرممکن خواند، مشخص نیست چرا آزادی بیان تنها به توهین به پیامبر (ص) محدود شده است، آیا مسائل دیگری غیر از توهین به مقدسات وجود ندارد که بتوان با آزادی به بیان آرا و نظرات پرداخت.

 

این عالم شیعه تاکید کرد: این مواضع نشان دهنده کینه استبکار جهانی نسبت به اسلام و پیامبر (ص) است، عقاید دینی مهم ترین چیز نزد مردم است و توهین به آن سبب برانگیخته شدن احساسات و بروز جنگ می شود.

 

گفتنی است در حمله نیروهای امنیتی آل سعود به یکی از مناطق شهر عوامیه عربستان، سه جوان شیعه به شهادت رسیدند./980/ب901/ک

ارسال نظرات