۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۴۰۳۸۰
آیت الله کعبی:

تذکرات علما درباره صداوسیما از موضع خیرخواهی و امر به معروف است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نقش رسانه های دینی را در خنثی سازی جنگ رسانه ای دشمنان اسلام، بسیار مهم دانست و گفت: جامعه مدرسین و علما برپایه اصل امر به معروف و نهی از منکر صدا و سیما را رصد و تذکرات لازم را ارائه می کنند.
آيت الله عباس کعبي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دانشکده صدا و سیمای قم، از نگاه ویژه جامعه مدرسین، علما و مراجع نسبت به رسانه ملی خبر داد و گفت: علما و جامعه مدرسین با رصد و دیده بانی عملکرد رسانه ملی را مورد ارزیابی قرار می دهند و تذکرات و توصیه هایی که ارائه می کنند نیز برپایه امر به معروف، نصح و خیرخواهی است.


وی با اشاره به جنگ رسانه ای و تلاش دشمنان برای سانسور پیام های دینی، اظهارداشت: رسانه های دینی نقش سازنده ای در مقابله با این حربه دشمنان دارد؛ این یک فرصت و نعمت الهی است.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، رسانه ملی را تأثیرگذار، جهت دهنده و فرهنگ ساز دانست و تصریح کرد: در کشور ما صدا و سیما یک محصول ارزنده و فرصتی برای ارائه الگوی اسلامی است؛ رسانه ملی در بیداری اسلامی نقش بی بدیلی دارد.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در تبیین شاخصه های رسانه موفق دینی، گفت: چنین رسانه ای باید مسیر خود را از شیوه های سکولاری جدا کند و همه برنامه هایش دینی باشد.


بسترهای تعمیق ارتباط حوزه و رسانه فراهم است

آیت الله کعبی توجه حقیقی رسانه به مقوله علم و دین را ضروری خواند و افزود: ظرفیت های آماده ای در این عرصه وجود دارد که دانشکده صدا و سیما یکی از آن ها است؛ شما می توانید در عرصه تولید و تهیه برنامه قدم های مثبتی را برداشته و در جهت تحقق یک رسانه ممتاز تلاش کنید.


وی با بیان این که بسترهای تعمیق ارتباط حوزه و رسانه فراهم است، گفت: برخی از دانشجویان این دانشکده از طلاب حوزه علمیه هستند، به آنان توصیه می کنم به دروس خارج، علوم تفسیر، حدیث و تاریخ توجه ویژه ای داشته باشند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فقه رسانه را به عنوان یکی از دغدغه های خود مطرح کرد و ابراز داشت: دانشکده صدا و سیما کارهایی در این زمینه انجام داده است؛ امیدواریم این فعالیت ها آغازی برای پژوهش های مستمر در این رابطه باشد.


این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم مسؤولان دانشکده صدا و سیما را به استفاده از نیروهای کارآمد و متعهد توصیه کرد و گفت: نیروی انسانی متعهد و متخصص می تواند در انتقال مفاهیم دین مؤثر و کارساز باشد./928/پ202/ج
 

ارسال نظرات