۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۳۹۷۱۶
از سوی موسسه تبیان؛

مسابقه «صد سوال از وهابیت» برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ امروز شناخت فرقه نامشروع وهابیت و مقابله با آن به عنوان بدعت‌گذاران در دین مبین اسلام، امری ضروری و حساس است؛ از این رو سایت تبیان برای شناخت و نقد این فرقه گمراه، مسابقه «صد سوال از وهابیت» را برگزار می‌کند.
صد سئوال از وهابيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در نظر دارد با برگزاری مسابقه «صد سوال از وهابیت» حقیقت دین مبین اسلام را به کاربران عزیز معرفی کرده تا ایشان با معرفت یافتن به اسلام واقعی؛ وهابیت را بهتر شناخته و بنیان علمی خود را در این زمینه تحکیم بخشیده؛ تا بتوانند با این فرقه ساختگی مقابله کرده و نیز برای دیگران هم روشنگری داشته باشند.

 

در مقالات ارائه شده، سؤالاتی از وهابیان پرسیده شده و در قالب این سؤالات، عقاید و عملکرد وهابیان مورد نقد قرار می‌گیرد. رویکرد اصلی این سؤالات، نقد اهل سنت بر وهابیت است.


 نقد وهابیت و سلفی گری، هدف این مجموعه سؤالات است و مذاهب و مکاتب دیگر اهل سنت به هیچ عنوان مورد نظر نیستند بلکه آنها خود از ناقدان وهابیت به شمار می آیند.


این موسسه در اطلاعیه این مسابقه آورده است: دوران ما، ویژگی هایی دارد که آن را از قرن های پیشین متمایز می‌سازد. و نه قرنها که حتی سالیانی پیش از این نیز، وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشورهای جهان، خصوصیاتی متفاوت با زمان حاضر داشت. آغاز هزاره سوم به نوعی، زمان تقابل فرهنگها و ادیان گوناگون است. این تقابل از یک منظر – که همان ظهور حقانیت ادیان الهی است – مایه‌ی خرسندی است. اما سوء استفاده‌ی برخی از نحله های فکری از وضعیت موجود و استفاده از ابزارهای غیر فرهنگی برای پیشبرد مقاصد و نیّات خود، هشیاری در مقابله با اینگونه جریانات فکری را ایجاب می کند.

 

 در بخش دیگری تصریح شده است: از میان این فرقه‌ها، وهابیت اهمیتی ویژه دارد. از یک سو دلارهای نفتی و امکانات مادی، گسترش آن را سهل و آسان نموده و از سوی دیگر مشکلات موجود در کل جهان، زمینه برای تبلیغ آن را فراهم ساخته است. در این مسیر، وهابیان از هیچ ابزاری برای توسعه افکار منحط خود از قتل و غارت گرفته تا اتحاد با هر گروه و اندیشه‌ی غیر اسلامی و حتی ضد اسلامی رویگردان نیستند.

 

صهیونیست‌ها، بعثی‌ها و هیچ گروه دیگری خط قرمزی برای معاملات پنهانی وهابیان محسوب نمی‌شوند. آنچه هدف است توسعه‌ وهابیت به هر روش و شیوه‌ی ممکن است. ترور، مشخصه‌ وهابیت شده و به گونه‌ای وهابیون آن را به کار می‌گیرند که در برخی کشورهای غربی، هر مسلمانی را تروریست می‌پندارند و حتی دین اسلام را دین ترور و خشونت معرفی می‌کنند و این یکی از جنایات و خیانتهایی است که وهابیان در روزگار معاصر، عامل آن بوده‌اند.

 

از سویی دیگر وهابیان با تکیه به دلارهای نفتی به تبلیغ وهابیت به عنوان اسلام راستین و خط اصیل اسلام اهل سنت پرداخته‌اند. در تبلیغات وهابیت، دیدگاههای خاص آنان به عنوان حقایقی مسلم و قطعی در نزد تمامی اهل سنت، مطرح می‌گردد.

 

آنچه هدف است توسعه‌ وهابیت به هر روش و شیوه‌ی ممکن است. ترور، مشخصه‌ وهابیت شده و به گونه‌ای وهابیون آن را بکار می‌گیرند که در برخی کشورهای غربی، هر مسلمانی را تروریست می‌پندارند و حتی دین اسلام را دین ترور و خشونت معرفی می‌کنند و این یکی از جنایات و خیانتهایی است که وهابیان در روزگار معاصر، عامل آن بوده‌اند.

 

این تبلیغات نه تنها تفرقه میان تشیع و تسنن را دامن می‌زند بلکه وهابیان را از رویارویی فرهنگی با تشیع و تسنن، آسوده می‌سازد. در این میان، این  شیعیان و اهل تسنن هستند که به اشتباه هر یک به جای مقابله با دشمن اصلی به نقد طرف مقابل پرداخته و آنچه را وهابیان به هر یک از دو طرف القا کرده، مبنا قرار می‌دهند. غافل از این که بسیاری از مسائل مطرح شده، ساخته و پرداخته‌ی وهابیون است.

 

در این راستا ضرورتی احساس شد که حقیقت دین مبین اسلام را به کاربران عزیز معرفی کرده تا ایشان با معرفت یافتن به اسلام واقعی؛ وهابیت را بهتر شناخته و بنیان علمی خود را در این زمینه تحکیم بخشیده؛ تا بتوانند با این فرقه ساختگی مقابله کرده و نیز برای دیگران هم روشنگری داشته باشند.

 

از این رو  موسسه فرهنگی تبیان دوره هایی را در محیط وب و به صورت مجازی برگزار می کند که در طی دوره، مقالاتی ارائه شده و سوالاتی از وهابیت پرسیده می شود و توضیحاتی نیز در ذیل آن داده می شود و در پایان هر دوره مسابقه ای برگزار می شود.

 

مقالات وهابیت شناسی از شنبه 25 شهریور در سایت موسسه تبیان اعلام شده و مسابقه روز دوشنبه اول آبان ماه راس ساعت 11 صبح برگزار می شود و تا روز 2 آبان ساعت 11 صبح ادامه خواهد داشت.

 

گفتنی است، علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می توانند اینجا کلیک کنند./917/پ202/ن

ارسال نظرات