۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۳۹۴۳۸
در تشریح فعالیت حوزه علمیه بناب مطرح شد؛

کرسی درس خارج در حوزه علمیه بناب راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری ـ حجت الاسلام باقری بنابی گفت: هم اکنون 40 طلبه در مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه بناب مشغول به تحصیل هستند و تلاش می شود درس خارج نیز در آینده نزدیک راه اندازی شود.
حوزه علميه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام محمدرضا باقری بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته در بازدید رییس سازمان بازرسی کل کشور از حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب اظهار داشت: حوزه علمیه بناب در سال 1360 تأسیس شد و در سال 1376 بخش خواهران هم فعالیت خود را آغاز کرد. این مدرسه دارای ساختمانی نو و امکانات خوبی است که نسبت به دیگر مدارس علمیه در موقعیتی ممتاز قرار دارد.

 

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1360 مدرسه ای در مرکز شهر بناب در چهار طبقه به همت حجت الاسلام  مصطفی باقری بنابی امام جمعه این شهر، ساخته شد و در مدت چند سال آن مدرسه که گنجایش 100 طلبه را داشت؛ دیگر نتوانست جوابگوی سیل جوانان مشتاق باشد.

 

حجت الاسلام باقری بنابی افزود: در سال 1369 ایوان مصلای اعظم این شهر که وقف مسجد و مصلا نبود، در قالب 30 حجره آماده اسکان 100 طلبه دیگر شد، اما بعد از مدتی آنجا نیز نتوانست جوابگوی داوطلبان تحصیل علوم حوزوی شود که بالاخره با عنایات حق تعالی، دولت وقت 10 هکتار زمین در حومه شهر، برای ساخت مدرسه جدید در اختیار حوزه علمیه بناب قرار داد که با همت اخوان بنابی بلافاصله کار ساخت مدرسه جدید آغاز شد.

 

به گفته وی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب، یکی از بزرگ‌ترین حوزه های علمیه در منطقه شمال غرب کشور محسوب می شود کهدر زمینی به مساحت 10 هکتار در سه طبقه شامل 240حجره، 36 مدرس، مسجد، کتابخانه، مجتمع اداری،30 واحد مسکونی برای استادان و کارکنان، فضای سبز، باغ میوه و زمین کشاورزی، آشپزخانه، سردخانه، نانوایی، فروشگاه و واحد بیمه و بهداشت است.

 

نماینده مردم بناب در مجلس با تاکید بر این‌که حوزه علمیه بناب همواره مورد توجه و عنایت بزرگان حوزوی و علمای اعلام بوده است، گفت: هم اکنون 700 نفر طلبه برادر و خواهر از 14 استان کشور تا پایه 10 در حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب مشغول به تحصیل هستند.

 

وی با اشاره به فعالیت مرکز تخصصی کلام در حوزه علمیه بناب اظهار داشت: هم اکنون 40 طلبه در این مرکز تخصصی مشغول به تحصیل هستند و تلاش می شود درس خارج نیز در آینده نزدیک راه اندازی شود.

 

نماینده مردم بناب در مجلس بر لزوم تحقق حداکثری اعتبارات حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: تحقق حداقل 80 درصد از بودجه حوزه های علمیه در سال جاری ضروری است که هم اکنون در مجلس اقداماتی در حال انجام است و انتظار می رود سازمان بازرسی کل کشور نیز برای حل این موضوع مساعدت‌های لازم را داشته باشد./935/پ202/س

ارسال نظرات