۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۱۳۸۳۷۲

امام جمعه بناب بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی حوزه های علمیه تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی با بیان این‌که این‌که کار فرهنگی بدون توجه به مؤلفه‌های دینی بی‌نتیجه خواهد بود، بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی حوزه های علمیه تاکید کرد.
امام جمعه بناب بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی حوزه های علمیه تاکید کرد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب، روز گذشته در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، اظهار داشت: نگرش غیرکارشناسی نسبت به مقوله فرهنگ موجب شده تا وضعیت آن‌گونه که باید و شاید مورد رضایت واقع نشود.

 

حجت الاسلام باقری با بیان این‌که این‌که کار فرهنگی بدون توجه به مؤلفه‌های دینی بی‌نتیجه خواهد بود، بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: بناب شهری دانشگاهی است، هم اکنون20 هزار ‌دانشجو در دانشگاه‌های بناب تحصیل می کنند که همین مساله موجب تعارض فرهنگی میان مردم بومی منطقه و غیربومی‎‌های تحصیل‌کرده در دانشگاه بناب ایجاد کرده است.

 

وی با تاکید بر این‌که نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه نباید در مسائل فرهنگی مورد غفلت واقع شود، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه بناب یکی از بزرگترین مراکز آموزشی علوم دینی کشور از ظرفیت بسیار بالایی در جریان‌سازی فرهنگ دینی در سطح شمال‌غرب برخوردار است که نادیده گرفتن این مقوله، غیرقابل جبران خواهد بود.

 

امام جمعه بناب استفاده از ظرفیت روحانیت و مبلغان حوزوی این شهرستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر مدیران و مسؤولان در اجرای قوانین الهی جدی و کوشا و برای احیای احکام الهی دلسوز باشند، اصلاح و پیشرفت حقیقی جامعه‌ را شاهد خواهیم بود.

 

حجت الاسلام باقری بنابی فراموشی فضائل الهی و فرایض دینی در جامعه را موجب بروز بحران‌های اخلاقی، اجتماعی و عقیدتی دانست و گفت: اگر به خاطر دین خدا آستین بالا زده و همتی کنیم و بخواهیم قدمی برداریم،  می‌توانیم تأثیرگذار باشیم. احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر با بخشنامه و ابلاغیه‌های اداری ممکن نخواهد بود.

 

وی تصریح کرد: مدیر واقعی باید بخشنامه و قانون را منعطف با دین و شریعت الهی تفسیر و اجرا کند، متأسفانه این خصوصیت را تنها تعداد کمی از مدیران دارند، که نتیجه این مساله بی نتیجه بودن جلسات فرهنگی است، اعتقاد دارم حداقل اگر قوانین فرهنگی موجود در دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها به درستی اجرا شود، امیدی برای تحولات فرهنگی و اخلاقی هست.

 

امام جمعه بناب با هشدار نسبت به بروز معضلات فرهنگی و اخلاقی در شهر حوزوی بناب افزود: قدمت و بافت شهر بناب، مذهبی بوده و مردم مؤمن این شهرستان تحمل ایجاد ناهنجاری‌های فرهنگی و اخلاقی برخی افراد غیربومی را ندارند. اگر مدیران دغدغه دینی و فرهنگی دارند، کاری برای درمان این بیماری کنند./935/پ203/ب

ارسال نظرات