۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۱۳۸۲۴۶
صالحی:

توفیقات نظام در سایه تحریم ها به دست آمده است

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه کشورمان در جمع مدیران آذربایجان‌شرقی گفت: بسیاری از توفیقات نظام در عرصه‌های مختلف در سایه تحریم ها و انواع فشارهای اقتصادی تحقق یافته است.
علي اکبر صالحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی، با اشاره به تحریم‌های یک‌جانبه اعمال شده از سوی غرب علیه کشور اظهار داشت: عزم و اراده ملت در کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی نشان داد که این ملت با این ویژگی‌های اخلاقی هیچ‌گاه زمین نخواهد خورد.

 

وی با تاکید بر این‌که ملت ایران با وجود کمبودها، تحریم‌ها و فشارها با عزتمندی به راه خود ادامه خواهد داد، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای مستند بین‌المللی، ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف در حال رشد است، البته این در شرایطی است که تحریم‌ها و فشارهای کشورهای زورگو و استعمارگر همچنان ادامه دارد.

 

وزیر امور خارجه با اشاره به توفیقات نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف تولید علم و فناوری گفت: این‌ها نشانه مسیر درست در راستای حرکت به آرمان‌های انقلاب اسلامی اسلامی است، هرچند با شرایط مطلوب و ایده‌ال و همچنین تحقق کامل آرمان‌ها هنوز فاصله بسیار است، اما در طول این مسیر هر لحظه در حال اوج‌گیری هستیم.

 

صالحی تحریم های غرب علیه ایران را نعمتی بزرگ برای کشور دانست و تاکید کرد: بسیاری از توفیقات نظام در عرصه‌های مختلف در سایه همین تحریم ها و انواع فشارهای اقتصادی تحقق یافته است، اگر این تحریم ها نبود، هم اکنون توسعه و ترقی در زمینه های علمی، فناوری، هسته ای و رشد شاخص های مختلف اقتصادی و اجتماعی در کشور میسر نمی شد.

 

وی با بیان این‌که ایران در زمینه های فناوری جزو 16 کشور برتر جهان است، تصریح کرد: این رتبه برای کشوری که همواره در طول 33 سال گذشته با تحریم های مختلف روبرو بوده بسیار افتخارآمیز است، باید دانست رشد و توسعه ایران در حالی محقق شده که همواره با فشارهای سیاسی و اقتصادی و 8 سال جنگ تحمیلی رو به رو بوده است.

 

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف سفر خود به استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: هدف عمده ادای احترام به جان باختگان و ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه است، هرچند این بلای طبیعی برای مردم شهرستان های اهر، هریس و ورزقان تلخ بود اما صحنه هایی که پس از این حادثه در اقصی نقاط کشور به وجود آمد، بسیار زیبا بود.

 

صالحی سیل کمک های مردمی از سراسر کشور به منطقه ارسباران را تجلی عینی از وحدت، انسجام و حماسه آفرینی ایرانیان دانست و افزود: سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در اجلاس اخیر جنبش غیرمتعهدها با مسؤولان نظام و مردم آذربایجان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای ارسال کمک های دولتی و مردمی اعلام کردند.

 

وی با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: حضور به موقع رهبر فرزانه انقلاب در منطقه، تسکینی بر آلام بازماندگان بوده است، امیدواریم همان طور که ایشان فرمودند از این عسر عبور کرده و به یسر برسیم، از این رو باید از این حادثه، سکوی پرتاب به سوی توسعه بسازیم./935/پ202/ج

ارسال نظرات