۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۳۸۱۸۵

وزیر امور خارجه پیام تسلیت کشورهای جهان را به مردم زلزله‌زده آذربایجان ابلاغ کرد

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به مناطق زلزله‌زده ارسباران پیام تسلیت کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را به مردم داغدیده آذربایجان ابلاغ کرد.
علي اکبر صالحي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز, علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه امروز در بازدید از مناطق زلزله زده ارسباران در جمع مردم روستای قزقاپان اظهار داشت: در اجلاس اخیر جنبش عدم تعهد در تهران، کشورهای مختلفی ضمن ابراز همدردی آمادگی خود را برای یاری به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی ابراز کردند.

 

وی با اشاره به این‎‌که مردم سراسر کشور و ممالک دیگر شریک غم با مردم داغدیده آذربایجان هستند، خاطرنشان کرد: کشورهای زیادی برای ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی اظهار علاقه مندی کرده بودند، برخی کمک های نقدی دریافت شده و برخی کمک ها را که نیازی با آنها نداشتیم، قبول نکردیم.

 

صالحی پیام تسلیت کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به مردم داغدیده آذربایجان را ابلاغ کرد و گفت: هدف از این بازدید علاوه بر احساس وظیفه خود به عنوان یک هموطن و عضو هیات دولت، ابلاغ پیام تسلیت کشورهای جهان بویژه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بوده است.

 

وی که به همراه یکی از معاونان و سخنگوی وزارت امور خارجه در مناطق زلزله‌زده حضور یافته بود، تسریع در ساخت خانه‌های بازماندگان زلزله اخیر را مورد تاکید قرار داد و از افراد خیری که طی ماه گذشته هزینه عملیات عمرانی روستاهای مناطق زلزله‌زده را متقبل شده بودند، تشکر کرد.

 

وزیر امور خارجه سرازیر شدن کمک های مردمی از سراسر کشور را نشانگر وحدت و همدلی مردم ایران اسلامی دانست و گفت: ابراز همدردی مردم سراسر کشور با آذربایجانی‌ها بیان‌گر آن بود که مردم ایران جزء یک شجره طیبه بوده و جدایی ناپذیرند.

 

صالحی همچنین با بررسی روند کارهای عمرانی و رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان زلزله تصریح کرد: بایستی تمامی کارهای عمرانی تا قبل از فرا رسیدن فصل سرما به اتمام برسد تا مردم بتوانند در خانه هایی مقاوم، استاندارد و بهتر از قبل اسکان پیدا کنند.

 

وی در پایان با تاکید بر توجه به اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع چنین حوادثی گفت: در صورتی که خانه ها مقاوم بودند، بطور قطع تلفات مالی و جانی کاهش چشم گیری داشت، چنین حوادثی، زنگ هشدار برای دیگر مناطق لرزه‌خیر کشور محسوب می شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات