۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۳۸۱۱۶

وزیر امور خارجه از مناطق زلزله‌زده بازدید کرد

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در مناطق زلزله‌زده ارسباران با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کرد.
علي اكبر صالحي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز با حضور در مناطق زلزله‌زده ارسباران از نزدیک در جریان روند امدادرسانی و ساخت و ساز خانه‌های تخریب شده بر اثر زلزله قرار گرفت.

 

وی در جمع اهالی روستای ولیلو، از توابع هریس در آذربایجان شرقی با بیان این‌که دولت به جد مسائل زلزله‌زدگان در شمال شرقی استان آذربایجان شرقی را پیگیری می کند، گفت: تمام تلاش و هم و غم دولت بر رفع هر چه سریع تر مشکلات مردم زلزله زده است.

 

صالحی در این سفر که سخنگوی وزارت امور خارجه و استاندار آذربایجان شرقی، همراهی‌اش می کنند، با تاکید بر تحقق وعده‌های دولت در بازسازی خانه های مردم زلزله‌زده در کمترین زمان ممکن خاطرنشان کرد: تلاش می شود ساخت و ساز خانه‌های تخریب شده طی ماه های آینده به صورت کامل به اتمام برسد.

 

گفتنی است، روستای ولیلو که بر اثر زلزله 21 مرداد به صورت کامل تخریب شده است، 120 خانوار جمعیت دارد، شش نفر از اهالی این روستا جان باخته و 40 نفر دیگر زخمی شده اند.

 

همچنین شنبه همین هفته علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی برای دومین بار به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی سفر کرد و از نزدیک در جریان مشکلات ساکنان این مناطق، روند رسیدگی و ارائه خدمات به آنها و پیشرفت فیزیکی کار بازسازی قرار گرفت.

 

بنا بر این گزارش، صالحی امروز در نشست اعضای شورای اداری آذربایجان شرقی حضور خواهد داشت.

 

بیست و یکم مرداد ماه گذشته زمین لرزه ای به بزرگی 6،2 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) مناطق هریس، ورزقان و اهر در آذربایجان شرقی را لرزاند که در جریان آن شماری از مردم جان سپرده و تعدادی دیگر زخمی شدند./935/پ202/ب

ارسال نظرات