۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۸۰۴

توصیه های آیت الله صافی گلپایگانی به اعضای شورای عالی حوزه

خبرگزاری رسا ــ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور توصیه هایی به آنان ارائه و نکات مهمی را درباره وظایف حوزه و روحانیت در عصر حاضر بیان کرد.
1/ آيت الله صافي گلپايگاني آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اعضای جدید شورای عالی حوزه‌های علمیه، عصر پنجشنبه با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار،  آیات استادی، متقدایی و بوشهری از اعضای شورای عالی، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های گذشته و آینده شورا ارائه  دادند.

این مرجع تقلید در این دیدار، بیانات و نکات مهمی را خطاب به شورای حوزه علمیه ایراد کرد که قسمتی از آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سید الاولین و الآخرین و خاتم الانبیاء و المرسلین سیدنا ابی القاسم محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین و لا سیما مولاسیما مولانا بقیة الله فی الارضین و اللعن علی اعدائهم أجمعین الی یوم الدین.

بنده از شما عزیزان و خدماتی که در مسیر رضایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف انجام می‌دهید بسیار تشکر می‌کنم و امیدوارم همیشه در صدد این باشید که رضای خاطر مبارک ایشان فراهم شود و همان طوری که از حوزه‌ها انتظار است مقاصد و اهداف اسلامی تحقق پیدا کند.

مسائلی که بنده قصد دارم عرض کنم شاید فراتر از وظایف شورا باشد، بلکه مخاطب من را برخی از این مطالب، روحانیت به طور کلی است:

مسؤولیت خطیر شورای عالی حوزه‌ها

اولین مطلبی که باید در نظر داشته باشید این که مسئولیتی که بر عهده گرفته‌اید بسیار سنگین و بزرگ است، چرا که در ارتباط با حیات دینی مردم آن هم نه فقط در ایران بلکه در همه جهان بخصوص کشورهای اسلامی، مانند پاکستان، عراق، افغانستان و امثال آن است.

با تمام عظمت‌های معنوی و جهات مذهبی که این مسئولیت دارد، کوتاهی انسان در این مسئولیت گناهی بزرگ است و باید توجه داشت که بسیار خطیر است.

شما که این مسئولیت را قبول نمودید خیلی فداکاری کردید. شخصی که مسئولیتی را عهده‌دار می‌شود باید اولا فداکار، و بعد دارای عزم بلند و شجاعت باشد که بتواند وظایفی را که در این مسیر بر عهده او می‌آید انجام دهد./971/پ202/ج

ارسال نظرات