۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۱۳۷۶۹۵
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

آزادی غربی بردگی در برابر شهوات است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران، آزادی غربی را بردگی در برابر شهوت خواند و گفت: در غرب، سرمایه داران همه را بنده خود و اسیر جاذبه های شهوانی کرده و اسم آن را آزادی گذاشته اند در حالی که انسان آزاد، جز برای خدا بندگی نمی کند.
درس اخلاق حجت الاسلام صديقي در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در جمع دانشجویان طرح ولایت خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد، فلسفه امتحان و آزمون انسان ها را، نشان دادن بندگان خوب خدا دانست و گفت: همه انسان ها بنده هستند؛ برخی بنده شهوت، برخی بنده قدرت و برخی نیز بنده خدا.
وی آزادی غربی را بردگی در برابر شهوت خواند و افزود: در غرب که احزاب بر مردم حکومت می کنند، سرمایه داران همه را بنده خود و اسیر جاذبه های شهوانی کرده و اسم آن را آزادی گذاشته اند در حالی که انسان آزاد، جز برای خدا بندگی نمی کند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خطاب به دانشجویان اظهار داشت: امروز همه رشته هایی که شما در آن تحصیل می کنید برای مقابله با دشمن در نبرد تمدنی، سیاسی و اقتصادی کارآمد است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که ما در راه دین با کسی عهد اخوت نبسته ایم، تصریح کرد: آنچه سبب شود خود را در برابر خود بزرگ و عددی ببینیم، عبادت نیست زیرا روح عبادت، خدا را نزد انسان بزرگ می کند.
وی با تأکید بر لزوم تقویت صفاتی چون اخلاص، عیب پوشی، حفظ آبروی مومن، کرم و شجاعت، ابراز داشت: در قران کریم نسبت به تقویت دو پایگاه علم و قدرت تأکید شده است؛ هرکه به خداوند علم داشته باشد از غیرخدا نمی ترسد.
وی به جوانان توصیه کرد: مراقب چشم خود در برابر نامحرم وزرق وبرق دنیا باشید؛ همچنین زبان خود را نگاه دارید که سبب بسیاری گناهان است.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که در طول تاریخ هرگاه اسلام در معرض خطر قرار گرفته، خداوند ولی از اهل بیت پیامبر(ص) را به دفاع برانگیخته است، افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب نیز همچون امام راحل، خدا محور است لذا کسی حق تمسخر یا تحریف آن را ندارد؛ ایشان دارای عصمت عملی است.
امام جمعه موقت تهران در مورد اهمیت و جایگاه مکارم اخلاق اظهار داشت: انجام و استمرار خوبی ها در انسان نیاز به نهادینه شدن دارد، پرهیز از نامحرم، ملکه عزت، عفت و عدالت است.
وی همچنین در خصوص اختلاط دختر و پسر در دانشگاه خاطرنشان کرد: از یک سو حضور در جامعه اجتناب ناپذیر است و از سوی دیگر مسأله غریزه شوخی بردار نیست باید بسیار مراقب حدود محرم ونامحرم بود./930/پ202/ج
ارسال نظرات