۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۳۷۶۱۱
در کهگیلویه و بویر احمد؛

همایش بزرگ تجلیل از فعالان قرآنی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری سومین همایش بزرگ فعالان قرآنی استان در 23 شهریور ماه خبرداد.
همایش بزرگ تجلیل از فعالان قرآنی برگزار می شود

 

امین کمالوندی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سومین همایش بزرگ تجلیل از فعالان قرآنی به منظور قدردانی و معرفی مربیان، قرآن آموزان، حافظان و موسسات برتر و فعال قرآنی استان برگزار می شود.

وی با بیان میزبانی یاسوج از این همایش خاطرنشان ساخت: این آیین به همت دفتر قرآن و عترت معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاری مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی کشور برگزار می شود.

کمالوندی همچنین اظهار داشت: زمان برگزاری این همایش 23 شهریور ماه سال جاری است که حجت‌الاسلام حمید محمدی، رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور و قائم‌ مقام وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در امور قرآنی به همراه  جمعی دیگر از مسؤولان کشوری حضور خواهند داشت.

 120 خانه قرآن روستایی در کهگیلویه و بویر احمد فعالیت می کنند

حجت‌الاسلام ابراهیم طاوسیان، مسؤول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، بیان داشت: خداوند قلبی را که با قرآن کریم آشنایی دارد عذاب نمی کند، قرآن کریم کتاب آسمانی مسلمانان است که مشتمل بر تمامی حقایق و معارف الهی است.

وی تصریح کرد: یکی از عرصه های زندگی که اهمیت ویژه‌ای دارد و در رسیدن و رساندن دیگران به مقصد مؤثر است عرصه تعلیم و تربیت است.

حجت الاسلام طاوسیان اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان بیش از 40 محفل انس با قرآن کریم، مراسم جزءخوانی، دوره تخصصی مفاهیم قرآنی، هشتمین دوره طرح ارزیابی اعطای مدرک تخصصی حفاظ، طرح توانمندسازی آحاد مردم در قرائت صحیح قرآن و نماز، طرح نهضت قرآن‌آموزی و دوره روانخوانی و روخوانی سطح یک به همت این اداره کل در سطح استان برگزار شد.

مسؤول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: چون جوان دارای سرشتی پاک است اگر از دوران کودکی در مسیر درست رعایت کردن مسائل مذهبی قرار بگیرد در جهات مختلف معنوی، علمی و فرهنگی می‌تواند رشد کند.

وی ابراز داشت: ارتباط خالصانه انسان با خدا صفای باطن و بصیرتی به همراه دارد که انسان را در پیچ و خم‌های زندگی و بن بست‌ها و مشکلات هدایت می‌کند.

مسؤول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در کل استان 120 خانه قرآن روستایی فعالیت می کنند.

حجت‌الاسلام طاوسیان با بیان این که کسی که ظاهر و باطنش یکسان و گفته و عملش هماهنگ باشد مورد عنایت خداوند متعال قرار می گیرد بیان داشت: تفکر بیشتر در آفرینش، شناخت ما را به عظمت و قدرت خدا می‌افزاید و در نتیجه کارها را برای او انجام می‌دهیم و به اخلاص نزدیکتر می‌شویم.

این فعال عرصه قرآنی در سخن پایانی خود اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) نمونه‌هایی هستند که اهداف خداوند متعال از خلقت را به صورت عینی در دید جهانیان قرار داده‌اند که ما باید به این اسوه‌ها اقتدا کنیم و در همه عرصه‌های زندگی با پیروی از آنان راحت‌تر و سریعتر به مقصد اعلای انسانیت برسیم./9458/د101/ب

ارسال نظرات