۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۳۷۱۵۶

مدرسه علمیه رضویه بیرجند در رشته تخصصی کلام طلبه می‌پذیرد

خبرگزاری رسا ـ مدرسه علمیه رضویه بیرجند در رشته تخصصی کلام اسلامی برای سال تحصیلی 92-91 طلبه می‌پذیرد.
حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مدرسه علمیه رضویه بیرجند با هدف عمق بخشی به مبانی اعتقادی و معارف اسلامی، تربیت نیروی انسانی کارآمد برای مراکز آموزشی ـ پژوهشی و ایجاد فضای علمی برگرفته از روح اجتهاد برای طلاب جوان، در رشته تخصصی کلام اسلامی  از میان طلاب مستعد برای سال تحصیلی 92-91  طلبه می پذیرد.
 
بر اساس این گزارش، نیاز مبرم مدارس به استاد و استاد ناظر بومی، مطالبه طلاب فرهیخته و تمرکززدایی از شهرهایی چون مشهد و قم با توجه به ضریب پایین بازگشت طلاب دانش آموخته این مراکز از ضرورت های راه اندازی این رشته تخصصی است.
 
همچنین با توجه به این‌که نظام آموزشی مدرسه تلفیقی از نظام حوزوی و غیرحوزوی است، در جهت تحقق کارآمدی دانش آموختگان، دروس هر رشته در چهار گروه پیش نیاز، تخصصی، عمومی و مهارتی همچون تدریس، تحقیق، تبلیغ و ارتباطات اسلامی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی ارائه می شود.
 
بنابراین گزارش،‌ آزمون پذیرش رشته تخصصی کلام اسلامی این مدرسه برای دارندگان مدرک سطح یک و در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می شود. همچنین حافظان کل قرآن در این آزمون دارای سهمیه خواهند بود.
 
این گزارش حاکی است طلاب پذیرفته شده در این مدرسه می‌توانند از مزایایی چون اعطای دانشنامه رسمی سطح سه حوزه علمیه، امکان ادامه تحصیل در مقطع سطح چهار حوزه علمیه در مراکز تخصصی حوزوی و آموزش عالی و همچنین فراگیری یکی از مهارت‌های مدیریتی، تدریسی و تحقیقی و تبلیغی، بهره‌مند خواهند شد.
 
قابل ذکر است، علاقه‌مندان برای نام‌نویسی در این رشته (بدون محدودیت مکانی) باید دارای شرایطی چون حداکثر 25 سال سن و گواهی نامه یا اشتغال به تحصیلی در پایه ششم حوزه بوده و تا 15 شهریور ماه برای نام‌نویسی حضوری به محل مدرسه واقع در بیرجند، خیابان پاسداران 24، بعد از چهارراه دوم مراجعه و جهت ثبت نام غیرحضوری از طریق تماس تلفنی و ارسال مدارک به پست الکترونیکrazavieh.birjand@gmail.com اقدام کنند.
 
گفتنی است، منابع این آزمون که در تاریخ 17 شهریورماه برگزار می شود، صرف، نحو، منطق، فقه، اصول، کلام، اطلاعات عمومی عنوان شده است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 4434332-0561 تماس بگیرند./930/پ202/س
 
ارسال نظرات