۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۳۶۳۸۷
نماینده مردم تهران:

راه اندازی خبرگزاری مستقل از سوی غیرمتعهدها سیطره رسانه‌ای استکبار را دچار چالش می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاسیس و راه اندازی یک خبرگزاری و رسانه مستقل از سوی غیر متعهدها را عامل درهم شکسته شدن سیطره رسانه ای استکبار و غرب ارزیابی کرد.
عليرضا زاکاني نماينده مردم تهران در مجلس هشتم
 
علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران را نشانه شکست تلاش دشمن در به انزوا کشاندن نظام اسلامی دانست و گفت: تاکنون بیشترین آمار شرکت کنندگان در این اجلاس، 56 کشور بوده است که امروز برای اجلاس تهران 150 کشور اعلام آمادگی کرده اند که از این میان، 46 کشور در سطح سران و شخصیت های رده اول حکومت هستند.
 
وی، رعایت سه اصل عزت، حکمت و مصلحت را مطالبه رهبر معظم انقلاب از دستگاه دیپلماسی کشور دانست و افزود: تجلی رفتار کلان نظام اسلامی در عرصه بین الملل با این سه راهبرد سبب شده است که دشمنان و در رأس آنها امریکا و صهیونیزم در طرح انزوای ایران ناکام بمانند.
 
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، برگزاری نشست هایی چون اجلاس جنبش عدم تعهد را حاکی از یک رفتار درست در دستگاه دیپلماسی کشور دانست و اظهار داشت: همفکری و همیاری و ارتباط کشورها با هم در دوره مسؤولیت سه ساله ایران بر این اجلاس می تواند امکانی برای تحکیم اصل ایجاد این جنبش یعنی توجه به منافع ملت ها فارغ از زیاده خواهی نظام سلطه باشد.
 
زاکانی ادامه داد: این نشست فرصت خوبی است تا اعضا در مرحله عمل، تفاهم جدی میان خود برقرار کرده و یک ثمره عملی که همان ناکامی نظام سلطه در پیگیری سیاست های خود در عرصه بین الملل است، داشته باشد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در خصوص ضرورت راه اندازی یک رسانه مستقل در سطح بین الملل به منظور اطلاع رسانی دقیق واقعیت ها، ابراز داشت: با توجه به این که دستگاه تبلیغاتی جهانی تحت سیطره صهیونیزم بین الملل قرار دارد، هر راهی که بتواند زمینه انتقال و ظهور پیام به متن جامعه جهانی را فراهم کند، مناسب است. این مهم نیز از موضوعاتی است که کشورهای عضو می توانند به منظور ارتباط و انتقال پیام خود به جهان و شکستن سد تبلیغی غرب، در دستور کار  اجلاس قرار دهند./930/ت302/ج
 
ارسال نظرات