۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۳۶۱۴۲

آغاز داوری آثار همایش حجاب و عفاف در حوزه علمیه بناب

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب از آغاز داوری نخستین همایش منطقه ای «حجاب، چالش و فرصت ها، عوامل و موانع» خبر داد.
عفاف و حجاب

 

حجت الاسلام رسول جوانی، معاون پژوهش حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همایش منطقه ای «حجاب، چالش و فرصت ها، عوامل و موانع» با رویکرد فقهی به 17 موضوع، بیست و هشتم شهریور ماه سالجاری در حوزه علمیه بناب برگزار خواهد شد.

 

وی از پایان مهلت ارسال مقاله به همایش«حجاب؛ چالش و فرصت ها» خبر داد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار پایان مرداد ماه سال جاری اعلام شده بود که 25 اثر از سوی پژوهشگران حوزوی سراسر کشور به دبیرخانه همایش رسیده است و کار بررسی آثار از سوی کمیته علمی این همایش آغاز شده است.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب با بیان این‌که آثار برگزیده در کتابی انتشار و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت، گفت: صاحبان چند اثر برگزیده روز همایش اثر خود را به صورت سخنرانی ارایه می کنند.

 

حجت الاسلام جوانی مفهوم حجاب و عفاف، رابطه حجاب و عفاف، تاریخچه دین داری و حجاب، حجاب در دوران پهلوی در بناب و مناطق آذربایجان شرقی، عوامل و موانع گسترش و ثبات حجاب و عفاف، وظایف و نقش ارگانها و نهادها و سازمان های مختلف در ثبات و گسترش حجاب، را از جمله محورهای این همایش برشمرد.

 

وی ادامه داد: نقش و وظیفه مبلغان و علما در رابطه با حجاب و عفاف، نقش مراکز علمی در گسترش حجاب و عفاف، تبیین مراتب حجاب، نقش معماری اسلامی در گسترش حجاب و عفاف، نقش مراسم‌های مذهبی در گسترش و ثبات عفاف و حجاب، جوان و حجاب و عفاف، بررسی حجاب و عفاف در فرهنگ ها و ملل و ادیان مختلف در طول تاریخ از دیگر محورهای همایش است.

 

وی با بیان اینکه زمینه برای فعالیت های پژوهشی طلاب در حوزه علمیه بناب به صورت کامل فراهم شده است افزود: فرآیند آشنایی طلاب با مسائل و روش‌های تحقیقی در حوزه علمیه بناب به‌گونه ای است که هر طلبه بایستی در هر سال تحصیلی 2 مقاله زیر نظر اساتید راهنما به رشته تحریر درآورد، افزون بر اینکه اساتید، کادر علمی و اجرایی نیز بایستی یک مقاله در حوزه فعالیتی خود ارائه کنند.

 

گفتنی است، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از چگونگی برگزاری همایش حجاب و عفاف بناب می توانند از طریق پست الکترونیکی به نشانی bonabhamayesh@Yahoo.com و یا از طریق شماره های 7458068-0412 و 7221274-0412 در تماس باشند./935/پ203/س

ارسال نظرات