۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۳۵۸۵۷

بازدید نایب رییس مجلس از مناطق زلزله‌زده آذربایجان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با حضور در مناطق آسیب‌دیده از زلزله اخیر شهرستان هریس با مردم ابراز همدردی کرد.
حجت الاسلام ابوترابي فرد، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان هریس با تاکید بر این‌که مساله اسکان قطعی و ساخت خانه‌های مقام روستایی بایستی با سرعت هر چه تمام اجرایی شود، اظهار داشت:‌ تداوم امدادرسانی در مناطق با همان سرعت و کیفیت ضروری است.

 

وی وضعیت امدادرسانی در مناطق آسیب دیده استان آذربایجان شرقی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: مایحتاج اولیه مردم تا حدود زیادی رفع شده اما بایستی در مسائل روحی و روانی آسیب دیدگان زلزله کار شود، فعالیت های فرهنگی و حمایت های روانشناختی به کاهش آلام بازماندگان حادثه کمک می کند.

 

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد همچنین با حضور در ستاد اصلی امدادرسانی هلال احمر در منطقه زلزله‌زده هریس، با تقدیر از فعالیت های شبانه روزی ستاد بحران و دیگر ارگان‌های فعال در امر خدمت رسانی به زلزله‌زدگان خاطرنشان کرد: باید در ساختار سازمان های امدادرسان یا سایر دستگاه های ذی‌صلاح و مسؤول در امر مدیریت بحران، هماهنگی بیشتر مشاهده شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: پراکندگی مناطق آسیب دیده که در بیش از 400 روستا و یک منطقه وسیع جغرافیای قرار گرفته و همچنین مناطق صعب‌العبور روستایی، ارایه خدمات امدادی و بهداشتی را با کمی تاخیر و مشکل رو به رو کرده بود، اما امدادگران در سریع‌ترین زمان ممکن به وظایف خود عمل کرده اند.

 

وی گفت: طبق گزارش‌های رسیده نیروهای امدادی هلال احمر با برنامه ریزی مناسب توانستند امکانات و تجیهزات مورد نیاز مناطق آسیب دیده را با قید فوریت های امدادرسانی به مناطق یاد شده، منتقل کنند اما هنوز برخی مشکلات مشهود بود که بایستی در رفع دغدغه مردم زلزله‌زده همت شود.

 

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد کمبود سرویس های بهداشتی و حمام صحرایی را دغدغه عموم مردم زلزله‌زده در مناطق آسیب دیده دانست و گفت: حضور در صحنه مردم استان آذربایجان شرقی و دیگر استان های همجوار و کشور نشان داد که این ملت آلام مردم دورترین نقاط را درد خود می دانند.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به امکانات هلال احمر آذربایجان شرقی و جمعیت های هلال احمر استان های همجوار می توان گفت گروه های امداد رسان اعزامی به مناطق یاد شده در حد ایده ال عمل کردند و توانسته توانمندی های این سازمان امدادی را در پوشش سریع به آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه به نمایش بگذارند./935/پ202/ب

ارسال نظرات