۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۳۵۶۱۵
نماینده ولی فقیه در سپاه قزوین:

روحانیت علمداران فکر و اندیشه هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه، روحانیان را علمداران فکر و اندیشه معرفی کرد و گفت: روحانیت باید با شناخت اهداف و توطئه های دشمنان در تقویت بصیرت و آگاهی جامعه نقش آفرینی کنند.
روحانيت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسدالله رضوانی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) قزوین، امروز در همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان حوزه و پایگاه های مقاومت بسیج استان که در مسجد النبی قزوین برگزار شد به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار وسرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: تحقق مناسب شعار امسال جامعه را در مسیر شکوفایی قرار خواهد داد.


وی با بیان این که نباید از نامگذاری های هر ساله مقام معظم رهبری برداشت شعاری شود، افزود: نامگذاری های سالانه رهبری تشریفاتی نیست، بلکه یک تکلیف مهم است که همه مسؤولان و آحاد جامعه اسلامی باید در مسیر تحقق آن گام بردارند.


نماینده ولی فقیه در سپاه قزوین به نقش روحانیت در تبیین مناسب نامگذاری امسال معظم له در جامعه اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی باید در مناطق استقرار خود بیشتر به تبیین اندیشه های رهبری دراین خصوص بپردازند.


حجت الاسلام رضوانی، حمایت همه جانبه از کار و سرمایه ایرانی را حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: مساجد بهترین پایگاه ها برای تبیین مناسب اقتصاد مقاومتی است.


وی با اشاره به این که ملت ایران بیش از سه دهه است که با طعم تحریم های دشمنان علیه خود آشنا هستند، خاطرنشان کرد: تحریم های غرب علیه ملت ولایت مدار ایران اسلامی هیچ تأثیر نخواهد داشت.


نماینده ولی فقیه در سپاه، اقتصاد مقاومتی را مهم ترین راه حل عبور از تحریم ها دانست و تصریح کرد: لازمه پیروزی در مقابل تحریم، اقتصاد مقاومتی است و دشمن همچنان در حال سنگ اندازی در مسیر انقلاب اسلامی است و نمی خواهد ملت ایران به قله برسد و دشمنی دشمن نیز نشان می دهد که ما همچنان به سوی قله در حال حرکت هستیم.


حجت الاسلام رضوانی با بیان این که مسجد از زمان صدر اسلام تاکنون سنگر مقدس رویارویی با جهل، کفر، مذلت و گمراهی و همه انحراف و بدی‌ها بوده است، گفت: مؤمنان و حق‌جویان حقیقت‌طلب در‌ طول تاریخ در مساجد مأمن می‌گزینند تا در صفوفی منسجم و به هم پیوسته به ندای جاودانه توحید، لبیک گویند.


وی با بیان این که در فرهنگ اصیل اسلامی، مساجد نه تنها اماکنی پاک و مقدس برای عبادت، بلکه جایگاهی عظیم برای رسیدگی به بسیاری از امور و مسائل جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: از طریق این پایگاه های ارزشمند دینی روح معنویت و تعبد بر جسم جامعه دمیده می‌شود و مبانی جهان‌بینی و ایدئولوژیکی مسلمانان تقویت می‌شود.


حجت الاسلام رضوانی با تأکید براین که مساجد همواره در تقویت روحیه اخوت و اتحاد و همدلی نقش مؤثری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: چنان که اثرات این اماکن ارزشمند در هدایت و پیروزی انقلاب اسلامی و سپس پشتیبانی از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس در خاطر ملت مسلمان ایران نقش بسته است.


وی با اشاره به این که امروز آحاد جامعه اسلامی به نقش مساجد در تقویت باورهای دینی عموم جامعه اذعان دارند، ادامه داد: نقش مساجد در ترویج ارزش‌های اسلامی، نشر فرهنگ غنی ائمه معصومین(ع) همچنین ارائه اسلوبی متقن در تربیت اسلامی، نقشی ظریف، حساس و اساسی است که در قاموس آموزه‌های مکتب مترقی اسلام، برای این مراکز مهم اسلامی تبیین شده است.


نماینده ولی فقیه در سپاه قزوین در ادامه سخنان خود با تأکید براین که ترویج فعالیت‌های فرهنگی در مساجد از سوی روحانیان در جذب جوانان بسیار مؤثر است، ادامه داد: امروز جذب نسل جوان به سوی مساجد باید در دستور کار متولیان فرهنگی مساجد قرار گیرد.

 

حجت الاسلام رضوانی در ادامه سخنان خود به نقش ائمه جماعات مساجد در رونق فعالیت‌های دینی و فرهنگی در این پایگاه اصیل اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز حضور مستمر روحانی امام جماعت در مسجد یک ضرورت است.

 

وی به نقش مساجد در شبهه زدایی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت باید با بهره گیری از فضای معنوی مساجد در جهت رفع شبهات دینی در جامعه تلاش کنند.


حجت الاسلام رضوانی در خصوص نقش مسجد در گسترش اندیشه مهدویت گفت: مهدویت عصاره امامان معصوم است و مساجد می توانند گسترش دهنده اندیشه مهدویت در جامعه مهدوی باشند و جامعه مهدوی جامعه ای است که در آن ظلم و ستم وجود ندارد و برادری، تواضع و اظهار لطف در آن موج می زند.


وی روحانیان را علمداران فکر و اندیشه معرفی کرد و گفت: روحانیت باید با شناخت اهداف و توطئه های دشمنان در تقویت بصیرت و آگاهی جامعه نقش آفرینی کنند./950/پ202/ب

ارسال نظرات