۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۳۵۳۹۲
امام جمعه بناب:

ایران اسلامی در خط مقدم حمایت از فلسطین قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بناب گفت: امام راحل با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، خواسته تا مساله فلسطین هیچگاه با جنجال های رسانه ای غرب از یادها نرود.
مراسم عمامه گذاري طلاب حوزه علميه بناب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام ‌مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب امروز در جمع مردم مؤمن و روزه دار شهرستان بناب با تاکید بر حضور پرشور آحاد جامعه در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: مظلومیت مردم فلسطین سال هاست که با بی کفایتی حکام دست نشانده عرب در منطقه ادامه دارد.

 

وی با بیان این‌که مسبب اصلی جنایات رژیم صهیونیستی بر مردم غزه، خود حکام مرتع عرب منطقه است، خاطرنشان کرد: راحت طلبی، وابستگی و بی کفایتی شیوخ عرب منطقه نه تنها ظلم در حق مردم آن کشورهاست، بلکه جنایتی آشکار در حق مظلومان و مستضعفان فلسطینی است.

 

امام جمعه بناب با بیان این‌که ایران اسلامی در خط مقدم حمایت از مظلومان فلسطینی قرار دارد، گفت: امام راحل با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، خواسته تا مساله فلسطین هیچگاه با جنجال های رسانه ای غرب و نظام سلطه از یادها نرود.

 

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فشارهای سیاسی، روانی و اقتصادی استکبارجهانی علیه نظام اسلامی ایران گفت: قطعاً سنگ اهل بیت(ع) و ولایت را بر سینه زدن بهای خاص خود را دارد، ما را به خاطر ولایت، علی(ع) و آل علی است که می‌زنند و طرح مسائلی همچون انرژی اتمی و غنی‌سازی بهانه‌ای بیش نیستند.

 

امام جمعه بناب سپس با تشریح گوشه‌ای از صفات و کمالات امیرالمؤمنین علی(ع) گفت: با وجود اینکه تبلیغات زیادی علیه این امام شد و دستگاه‌های حکومتی تبلیغ کردند که مردم او را نشناسند؛ اما امروز هر کس به منابع سنی نیز مراجعه کند، می‌بیند که فضایل علی(ع) موج می‌زند.

 

وی حکومت حضرت علی(ع) را حکومت قانون و مساوات خواند و گفت: اگر فضائل امام علی(ع) که در کتاب پنج جلدی «جرج جردان» نویسنده غربی مسیحی توسط یک دانشمند شیعه بیان و نوشته می‌شد، می‌گفتند غلو کرده، افراط کرده و دچار تعصب شده است، ولی این مسیحی به گونه‌ای در شأن و منزلت امیرالمؤمنین علی(ع) بحث کرده که روح انسان پرواز می‌کند.

 

حجت الاسلام باقری بنابی با بیان این‌که در تاریخ اسلام خیانت‌های بزرگی رخ داده که غیر قابل جبران است و امام زمان(عج) باید با ظهور خود آنها را جبران کند، تصریح کرد: موج و طوفان علی‌ستیزی و اهل بیت‌زدایی، معاویه بن ابوسفیان را به جای امیرالمؤمنین(ع) نشاند و او نیز در تمام منبرها، نمازهای جمعه و جماعات به امیرالمؤمنین علی(ع) نفرین و ناسزا گفت.

 

وی با تاکید بر این‌که انحراف عمیق و تاریخی صدر اسلام هنوز قابل مشاهده است، گفت: امروز وهابیت به کمک رسانه های غربی شیعه را خشونت طلب و تروریست معرفی می کند، در حالی که خود بزرگترین حامی تروریسم در جهان محسوب می شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات