۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۳۵۲۳۹
نماینده مردم تبریز:

تقابل جبهه استکبار با نظام اسلامی ناشی از به خاطر افتادن منافع آنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر شناخت صحیح جایگاه رسانه‌ها در مقابله با جنگ نرم دشمنان گفت: ایران اسلامی منافع قدرت‌های سطله‌گر را به خطر انداخته است.
محمداسماعيل سعيدي، منتخب مردم تبريز در انتخابات نهم مجلس


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال استان که در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار داشت: امروزه قدرت اصلی استکبار جهانی و در راس آن آمریکا، قدرت اقتصادی و یا سیاسی نیست، بلکه قدرت شکل‌دهی به ترجیحات دیگران و مدیریت بر افکار عمومی است.


وی خاطرنشان کرد: متاسفانه دشمن در این عرصه موفق‌تر از ما عمل کرده است، چنان که مصداق آن را می توان در حادثه اخیر نسل‌کشی مردم میانمار مشاهده کرد، سؤال اینجاست که اگر این جنایت در ابعاد بسیار کوچک در حوزه منافع غرب رخ می‌داد، باز هم با بایکوت خبری مواجه می شد.


سعیدی با تاکید بر این‌که با وجود تلاش رسانه‌ای، تبلیغاتی و نرم دشمنان، ایران اسلامی منافع قدرت‌های سطله‌گر را به خطر انداخته است، گفت: در چنین شرایطی که تمام دشمنان علیه نظام اسلامی یک صدا وارد میدان شده‌اند، مسؤولان بایستی شرایط و زمینه‌های تعالی رسانه‌های داخلی را برای مقابله با توطئه‌های دشمنان فراهم کنند.

 

نماینده مردم تبریز ادامه داد: انتقاد سم نیست، بلکه دارویی است که نیازمند سعه‌صدر و تحمل مسؤولان است، داشته های نظام بسیار است، علت اصلی که نظام اسلامی توانسته 33 سال مقابل هرگونه توطئه‌، تحریم و تهدید ایستادگی کند، حضور در صحنه و حمایت مردم و روشنگری مطبوعات و رسانه‌ها بوده است.

 

وی با تاکید بر شناخت صحیح جایگاه رسانه‌ها در مقابله با جنگ نرم دشمنان، با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها در جامعه گفت: در عصر حاضر که ارتباطات و اطلاعات مبنای مدیریت در آن است، رسانه‌ها با بهره‌گیری از کارکرد ویژه خود، در تحولات سیاسی،‌ فرهنگی‌، اقتصادی نقش آفرینی می‌کنند.

 

سعیدی با بیان این‌که جایگاه مطبوعات در ساختار مهندسی فرهنگی به صورت واضح مشخص نشده است، افزود: تعارضات بین نظام‌های جهانی با نظام اسلامی ایران ناشی از به خطر افتادن منافع بی‌بنیاد آنان است و در این میان اصحاب رسانه به عنوان زبان گویای جامعه اسلامی می‌توانند با انتقال پیام انقلاب و تبیین شاخص های این نظام قدرتمند، سعادت دنیوی و اخروی جامعه بشری را  رقم بزنند.

 

وی تاکید کرد: درخت تنومند جمهوری اسلامی ایران در قلب مردم ریشه دوانده و با ارزیابی و تامل در سال هایی که از عمر بابرکت انقلاب گذشته است، می‌توان استحکام این ریشه‌‌ها و این دلبستگی  را مشاهده کرد؛ در این میان رسانه‌ها باید با توجه به این امر، زبان گویای مردم باشند و مسوولان نیز با تکیه بر داشته‌‌ها پاسخگو بوده و نقد را مرهمی برای درمان ناهنجاریهای جامعه تلقی نمایند.

 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در پایان خواستار ایجاد تعریفی قانونی و مشخص برای تشکل های مردم نهاد همچون خانه مطبوعات شد و گفت: با تعیین جایگاه قانونی تشکلهای مردمی می توان به تصمیم‌سازی،‌تصمیم‌گیری و همچنین پاسخگویی این نهادها کمک معنوی کرد./935/پ202/ج

ارسال نظرات