۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۳۵۱۶۹
گاردین:

اسرائیل از حمله به ایران پشیمان خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ روزنامه انگلیسی گاردین در مقاله‎ای به حمله احتمالی اسرائیل به ایران هشدار داد و نوشت: تهران، بغداد و دمشق نیست و اسرائیل از حمله به ایران پشیمان خواهد شد.
اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه گاردین با بررسی سخنان مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص حمله به ایران نوشت: حمله به ایران پشیمانی شدیدی برای اسرائیل دارد.

 

این روزنامه در ادامه افزود: بنیامین نتانیاهو نمونه فردی خوددار است اما هفته گذشته عصبانی شد. در نشستی پشت درهای بسته در حالی که با مقامات نظامی و اطلاعاتی اسرائیل که مخالف جنگ علیه ایران بودند، بحث و گفتگو می‌کرد، گفت:من مسؤول هستم و اگر قرار است بعدها در این باره بازخواستی صورت بگیرد، بر عهده من است.

 

 برخی فرماندهان امنیتی اسرائیل که مخالفت خود با اقدام علیه ایران را پنهان نمی‌کنند، می‌گویند نمی‌توانند تشخیص دهند آیا نتانیاهو در این زمینه بلوف می‌زند یا خیر.

 

احتمال دارد نخست وزیر اسرائیل قصد داشته باشد با تاکید بر نزدیک بودن حمله به ایران، آمریکا را وادار کند تا برای نابودی تاسیسات هسته‌ای ایران قول قطعی دهد.

 

گاردین نوشت: ایران، عراق و سوریه نیست. آنها تاسیسات خود را پراکنده و در اعماق زمین ساخته‌اند و به این ترتیب دسترسی و تخریب آنها را دشوار کرده‌اند. بنابراین موفقیت آن چندان تضمین شده نیست و اسرائیل به جای حمله‌ای فوری، خود را در جنگی طولانی با ایران و مسلمانان شیعه در همه جا خواهد یافت./982/ب903/ک

ارسال نظرات