۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۳۵۱۵۱
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله:

حضرت علی جامع کمالات والای انسانی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران، حضرت علی (ع) را جامع کمالات والای انسانی دانست و گفت: باید سیره عملی آن امام همام بیشتر در جامعه امروز تبیین و ترویج شود.
نماينده ولي فقيه در سپاه تهران

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (ص) تهران، امروز در مراسم عزادارای شهادت مولای متقیان امام علی(ع) در مسجد علامه حسن زاده آملی با بیان این که کمال انسان از طریق وراثت، تربیت و محیط حاصل می شود، خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) همه این امور را به بهترین نحو ممکن در خود داشت که این امر نشان دهنده عنایت والای خداوند منان به امام اول شیعیان بود.

 

وی گفت: در تشریح عامل وراثت برای حضرت علی(ع) پدر ایشان از بزرگان بشریت بود و مادرشان نیز از زنان گرانقدر هستی بود که وقتی خبر وفات ایشان به پیامبر رسید حضرت محمد فرمود که ایشان مادر من هم بوده است.

 

حجت الاسلام گواهی در تشریح تربیت حضرت علی تصریح کرد: ایشان در نزد پیامبر خاتم بزرگ شد و وقتی مربی این باشد معلوم است که چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (ص) تهران به بیان نقش محیط در تعالی مولای متقیان پرداخت و خاطرنشان کرد: محیط خانه پیامبر مکان امن الهی و محلی برای فرشتگان بود و این عوامل موجب شد تا ایشان به شخصیتی بلا منازع در عالم هستی تبدیل شود.

 

وی با تاکید بر این که بهترین ایثارگر حضرت علی(ع) است، یادآور شد: او کسی است که در شب لیله المبیت در جای پیامبر می خوابد و خطرها را به جان می خرد که ایشان را باید یاوری شایسته برای پیامبر در تمامی عرصه ها دانست.

 

حجت الاسلام گواهی با تاکید براین که حضرت علی جامع کمالات والای انسانی است، گفت: بهترین صفات و ویژگی های زندگی در این امام همام وجود داشت که ما باید روش و منش زندگانی این امام عزیز را الگویی برای خود قرار دهیم تا با تکامل و تعالی وجودی به سعادتمندی در دنیا و آخرت دست یابیم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (ص) تهران در پایان گفت: باید از فرصت های طلایی لیالی قدر به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و از لحظات نورانی و گرانقدر آن که نعمتی والا از سوی حضرت باری تعالی است در راستای تهذیب نفس و تکامل بنیه اعتقادی خویش بهره گیریم./950/پ202/ب

ارسال نظرات