۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۳۵۱۴۳
نماینده ولی فقیه در سپاه مطرح کرد؛

چهار جریان رجعت طلب دوران انقلاب اسلامی/ هدف اصلی تحولات سوریه ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: استکبار در فشار به سوریه به دنبال قطع ارتباط ایران با حزب الله و حماس است و در این شرایط باید ایستادگی و مقاومت کرد و اگر ملت ایران شاخ این دیو را بشکند زمینه برای نجات دیگر ملت های مسلمان فراهم می شود.
حجت الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی (ره) مرکز استان، عبرت های علوی را برای جامعه امروز ضروری دانست و گفت: باید از حوادث و بحران های شدیدی که انقلاب آن دوران را به انحراف کشاند و از مسیرش خارج کرد عبرت بگیریم.

 

انحراف از مسیر پیامبر مشکلات زیادی را گریبان گیر امت اسلام کرد

وی به حوادث پس از رحلت پیامبرگرامی اسلام اشاره کرد و گفت: حادثه عاشورا، انزوای 250 ساله یازده امام همام و خانه نشینی ائمه اطهار(ع) و غیبت امام عصر(عج) همه به دلیل انحرافاتی بود که پس از رحلت پیامبرگرامی اسلام روی داد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که غیبت امام زمان(عج) به دلیل غیبت مردم آن زمان بود، افزود: اگر مردم غائب می شدند دو حالت دارد که یا امام را می کشتند و یا این که امام از نظرها دور خواهد ماند که همین طور هم شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: صحنه هایی که امروز در تقابل با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و مقاومتی که در رهبری و ملت ایران مشاهده می شود اگر همین مدل بعد از پیامبر گرامی اسلام نیز وجود داشت به یقین وضعیت بشریت این گونه نبود.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که هر انقلابی با پدیده رجعت روبرو خواهد بود، گفت: رجعت به معنای بازگشت به گذشته، عدول از رهبری الهی به رهبری غیر الهی، عبور از ایمان به شرک، عبور از مقررات الهی به مقررات غیر الهی، عبور از جامعه دینی به جامعه غیر دینی و عدول از حکومت دینی به جامعه سکولار است.

 

پیامبر بزرگ ترین تمدن دینی را پایه گذاری کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به این که در عصر پیامبر(ص)، ایشان پایه گذار انقلاب بود و همه انبیای الهی مقدمه ای برای این پایه گذاری بودند، تصریح کرد: پبامبر اعظم(ص) بزرگ ترین تمدن، انقلاب و نظام دینی را پایه گذاری کردند.

 

وی با اشاره به این که متأسفانه پس از رحلت پیامبر شاهد پدیده رجعت به معنای بازگشت به گذشته جاهلیت نه به معنای بت پرستی و شرک بلکه رجعت از رهبری الهی به رهبری غیر الهی بوددیم، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام آن چیزی که آورده بودند در اولین گام ثابت کرده بودند که بشر باید رهبری الهی داشته باشد و قانون حاکم بر زندگی بشر نیز به حتم باید قانون الهی الهی باشد و انتخاب رهبر الهی نیز باید با خداوند متعال باشد و اگر این اختیار را گرفتند و به سقیفه دادند رجعت است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به این که رجعت چند نوع است، با برشمردن این موارد گفت: گاهی رجعت فردی است، یعنی خواص جامعه از مسیر اصلی منحرف می شوند و در این مسیر می توان به قارون، سامری، طلحه و زبیر و در عصر ما نیز همانند علی تهرانی اشاره کرد.

 

وی رجعت تشکیلاتی را دومین نوع رجعت دانست و با بیان این که در این نوع جمعیتی دچار رجعت می شوند، ادامه داد: خوارج نهروان که جمعیتی دارای گرایش های مقدس مآبانه بودند در برابر رهبری قم علم کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، سازمان مجاهدین خلق، سازمان مجاهدین انقلاب و منافقین را از جمله موارد عصر حاضر برشمرد و خاطرنشان کرد: در عصر حاضر این تشکیلات نیز از مسیر اصلی خارج شدند.

 

وی رجعت یک ملت را سومین نوع رجعت دانست و با بیان این که قوم بنی اسرائیل نمونه بارز این مسأله است، گفت: خداوند متعال بیشترین لطف و نعمت را به این قوم داشت، اما آنها قدر انقلاب را ندانستند، خطر را نشناختند و زمان شناس نبودند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین به رجعت امت پیامبر اشاره کرد و با بیان این که زیارت عاشورا سند خیانت یک ملت است، گفت: اگر ملتی نداند اصالتش چیست و متوجه مسؤولیت خود نباشد دچار رجعت خواهد شود و وقتی در این مسیر قرار گرفت دیگر فرقی بین امت موسی و امت آخر الزمان وجود ندارد.

 

وی تأکید کرد: اگر گوش فرا دادن به سخنان رهبری در عصر انقلاب تأثیرگذار بوده است، گوش فرا دادن به آن سخنان و رهنمودها در عصر بعد از انقلاب نیز در تداوم انقلاب تأثیرگذار خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به این که رجعت ابعاد مختلفی دارد، رجعت سیاسی را اولین بخش آن دانست و خاطرنشان کرد: نخستین کاری که رجعت طلبان انجام می دهند جابجایی رهبری است، چون در نظام اسلامی رهبری نقش بسیار تعیین کننده ای دارد.

 

وی ادامه داد: این جریان در برابر هارون ایستادند و جایگاه او را تضعیف کردند و جریان سامری نیز گوساله را به وجود آورد و ملت انقلابی آن دوران را گوساله پرست کرد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به این که برخی از خواص ممکن است در مسیر انقلاب دچار انحراف و دگرگونی شوند، اما مردم باید تنها به دنبال رهبری حرکت کنند، افزود: امت باید لیاقت رهبری الهی را داشته باشند و اگر لیاقتش را از دست بدهند نعمت از دستشان خواهد رفت.

 

وی با اشاره به این که در زمان پیامبر اسلام نیز اولین حرکتی که انجام می گرفت فشار روی رهبری بود، گفت: رجعت طلبان آن دوران تلاش کردند پیامبر گرامی اسلام را به شهادت برسانند.

 

گفتمان های مقابل گفتمان پیامبر

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تشکیل سقیفه از سوی براندازان آن دوران را یک رجعت و یا استحاله سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: بعد از پیامبر براندازی سیاسی اول شکل گرفت و بعد زمینه استحاله فرهنگی، اعتقادی و اقتصادی فراهم شد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که دو گفتمان و جریان در برابر گفتمان پیامبر قرار گرفت، گفت: گفتمان قریش و بنی امیه دو جریانی بودند که در برابر گفتمان پیامبر گرامی اسلام قرار گرفتند.

 

وی با بیان این که در ابتدا گفتمان قریش حاکم شد، ادامه داد: جریان قریش همان سکولاریسم، جدایی دین از سیاست، جدایی رهبری دینی از رهبری سیاسی، کنار گذاشتن انتخاب خدا و جایگزین کردن انتخاب سقیفه بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که عدم همراهی مردم و سکوت خواص فجایعی بود که در طول تاریخ اتفاق افتاد، گفت: این اتفاقات تاریخی باید برای ما درس و عبرت باشد. ابتدا قریش آمد و رهبری را جابجا کرد و سکولاریسم حاکم شد و آنگاه رهبری الهی کنار رفت و به تدریج نیز همه چیز دردنیای اسلام به هم ریخت.

 

وی با اشاره به این که شب قدر شب بیداری است نه بیدار ماندن، گفت: بیدار ماندن صرف کافی نیست و بیدار ماندن اگر منجر به بیداری نشود زحمت بیهوده است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به ابن که باید بدانیم که دنیای اسلام با چه مشکلاتی روبرو بوده است و باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم، ادامه داد: نباید بگذاریم این انقلای الهی دستخوش حوادث قرار گیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان رهبری الهی سه نقش سیاسی دارد، گفت: ارائه نسخه کامل به بشریت، عملیاتی ساختن این نسخه و پاسداری از مکتب ونسخه ارائه شده مهم ترین نقش رهبری الهی است.

 

وی با بیان این که انبیای الهی، امامان معصوم و ولی فقیه در ارائه نسخه کامل به بشریت یک وظیفه دارند، خاطرنشان کرد: انبیای الهی نیز یکی از وظایف آنها عملیاتی کردن این نسخه ارائه شده بوده است و تا حکومت شکل نگیرد زمینه اصلاح نیز فراهم نخواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه، رنج پیامبر، حضرت علی (ع) و شهادت امام حسین(ع) را در پاسداری از مکتب و نسخه ارائه شده دانست و تصریح کرد: امام حسین (ع) تنها راه پاسداری از مکتب اسلام را ریختن خون پاک شان می دانستند و ایشان با خون پاک خود از اسلام پاسداری و صیانت کردند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز بیشترین فشار روی رهبری انقلاب است، گفت: امروز آنچه که داریم و عظمت این انقلاب و ایستادگی در برابر استکبار جهانی به دور رکن رهبری و مردم است و به همین دلیل فشار دشمن ابتدا روی رهبری و بعد روی مردم است.

 

هیچ راهی برای حفظ انقلاب جز ایستادگی در برابر آمریکا وجود ندارد

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به این که دشمنان با تشدید تحریم ها می خواهند آستانه صبر و تحمل مردم را بشکنند، ادامه داد: تلاش یک ساله آنها برای شکستن محاسبات رهبری انقلاب است.

 

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماه مبارک رمضان در جمع مسؤولان نظام استدلال کردند و با منطق اثبات کردند که محاسبات ما کاملاً درست است و هیچ راهی برای حفظ انقلاب جز ایستادگی در برابر آمریکا وجود ندارد.

 

وی با معرفی رجعت طلبان، جبهه کفر و استکبار را نخستین گروه از رجعت طلبان دانست و با بیان این که این گروه نخستین مجموعه ای است که به دنبال بازگشت انقلاب به جاهلیت است، بیان داشت: قدرت طلبان نیز دومین گروهی هستند که در پی قدرت هستند و به هر قیمتی می خواهند به قدرت برسند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه، جریان های دگر اندیش را سومین گروه از رجعت طلبان معرفی کرد و با بیان این که این گروه آسمانی بودن ولایت و حاکم بودن قانون خدا بر جامعه را قبول ندارند، افزود: اشرافیت نیز چهارمین جریان رجعت طلب است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، عناصر فاسد را پنجمین جریان رجعت طلب دانست و با معرفی عناصر متعصب و تند رو به عنوان ششمین دسته از این جریان، خاطرنشان کرد: این جریان مبانی ولایت فقیه را قبول ندارند و راه دیگری را برای امام زمان (عج) انتخاب می کنند که این دسته در طول حیات حکومت امیرالمؤمنین این صف بندی را شاهد بودیم.

 

وی با معرفی این صف بندی ها در دوران حکومت امیرالمؤمنین به جریان قاسطین معاویه، جریان رفاه گرا و دنیا طلب طلحه و زبیر، جریان خوارج و جریان قائدین و سکوت کنندگان در برابر جبهه حق و باطل و عدم همراهی با امیرالمؤمنان به عنوان چهار جریان شاخص آن دوران اشاره کرد.

 

در مواجهه حق و باطل نمی توان بی طرف بود

نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر این که در برابر حق و باطل نمی توان بی طرف بود و ساکت ماند، ادامه داد: وقتی حق و باطل در برابر هم قرار می گیرند انسان ها نمی توانند سکوت کنند و اگر کسی در جبهه حق نباشد و دفاع نکند پس درجبهه باطل قرار گرفته است.

 

وی نابودی بزرگترین حادثه تاریخ و سرمایه را تلخ ترین و فاجعه بارترین حادثه یک امت اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر ائمه معصومین(ع) نبودند نامی از اسلام و دین باقی نمی ماند و تنها تلاش آنها موجب ماندگاری اسلام شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به این که ملت ایران اسلامی به خوبی از دوران پیامبر و علی (ع) درس گرفتند و عبرت آموزی کردند، ادامه داد: ملت ایران متفاوت با دیگر ملت های جهان هستند و در این سه دهه خوش درخشیدند.

 

وی با بیان این که در سه دهه انقلاب و دوران رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری کشور با بحران های شدید روبرو بوده است، تصریح کرد: چندین بار جریان رجعت طلب برای مصادره انقلاب و نظام وارد شدند، اما با هوشمندی رهبری و بصیرت ملت ایران موفق نشدند.

 

رهبر انقلاب در طول دوران زعامت شان به خوبی از انقلاب حفاظت کردند

نماینده ولی فقیه در سپاه، نهضت آزادی، بنی صدر، اصلاح طلبان و فتنه گران را چهار جریان رجعت طلب دوران انقلاب اسلامی معرفی کرد و بیان داشت: این گروه و جریان های رجعت طلب در پی مصادره انقلاب بودند، اما رهبری همواره جلودار بودند و ملت ایران نیز در کنار رهبری قرار گرفتند و در این 23 سال رهبری حضرت آقا به خوبی از انقلاب محافظت شد.

 

وی با اشاره به این که امروز دو اراده در برابر هم قرار گرفتند، ادامه داد: امروز اراده جمهوری اسلامی ایران در برابر اراده استکبار جهانی قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که امروز استکبار جهای در صدد است تا جلوی انقلاب جهانی را بگیرد، گفت: من معتقدم ملت ایران و رهبری وعده تحقق اراده ذات باری تعالی هستند.

 

حمایت همه جانبه از رهبری زمینه سازی ظهور است

نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر این که امروز باید ایستاد و ایستادگی در برابر آمریکا زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است، افزود: امروز حمایت همه جانبه از رهبری زمینه سازی برای ظهور حضرت است.

 

وی با اشاره به این که ما پنج نوع آمادگی نیاز داریم ادامه داد: آمادگی فردی، زمینه سازی، سیستمی، منطقه ای و بین المللی پنج نوع آمادگی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان این که در آمادگی سیستمی باید مدل حکومت دینی به دنیا فهماندن شود، ادامه داد: در آمادگی منطقه ای نیز خاورمیانه باید دگرگون شود و تا دگرگون نشود امام زمان (عج) ظاهر نخواهد شد، چون فلسفه غیبت آن حضرت نیز غبت مردم بود واگر می خواهیم امام ظهور کند باید غیبت را برداریم.

 

وی ادامه داد: مردم خاورمیانه باید حتماً حاضر باشند و تنها با وجود مردم ایران زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم نخواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که ملت ایران در صحنه های مختلف به ویژه 22 بهمن، نهم دی و روز قدس وثیقه داده است، خاطرنشان کرد: بنده معتقدم در داخل ایران هنوز زمینه شفاف برای ظهور امام زمان(عج) فراهم نیست.

 

وی، عصر ولایت فقیه را عصر تمرین ولایت مداری دانست و با بیان این که خداوند می خواهد در این عصر مردم، خواص و مسؤولان را آزمایش کند، ادامه داد: رهبری نائب امام زمان (عج) است و آیا فرمان ایشان را با جان دل می پذیرید؟

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: اگر این تضمین حاصل نشود امام زمان (عج) نیز ظهور نخواهد کرد.

 

دستیابی به خیمه معاویه چندان دور از انتظار نیست

وی در ادامه سخنان خود به تحولات سوریه اشاره کرد و با بیان این که سفیر روسیه در آمریکا می گوید: اصلاً مسأله سوریه نیست و مسأله ایران است، گفت: آنها به دنبال ایران بودند و حزب الله وحماس شروع کردند و شکست خوردند و امروز آمدند نقطه فشار را روی سوریه گذاشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: استکبار در این فشارها به دنبال قطع ارتباط ایران با حزب الله و حماس است و در این شرایط باید ایستادگی و مقاومت کرد و اگر ملت ایران شاخ این دیو را بشکند زمینه برای نجات دیگر ملت های مسلمان فراهم می شود وقتی ملت ایران بایستد و تا 20 درصد غنی سازی اورانیوم را پیش ببرد، این الگو برای دنیا می شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که عربستان هفت میلیارد دلار برای مقابله با جمهوری اسلامی هزینه می کند، خاطرنشان کرد: از ما توقع بیشتری است که هزینه کنیم و ما شعب ابی طالب نیستیم ما در بدر و خیبر هستیم و دستیابی ما به خیمه معاویه چندان دور از انتظار نیست./950/پ201/ج

ارسال نظرات