۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۰۶۴
عضو فراکسیون روحانیان مجلس:

اقتصاد مقاومتی الگوی اسلامی ایرانی برای مقابله با مشکلات است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بناب در مجلس گفت: طرح موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری حاکی از آگاهی ایشان به نوع حمله غرب به انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام محمدرضا باقري بنابي، نماينده مردم بناب

 

حجت‌الاسلام محمدرضا باقری‌بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به رهنمودهای مهم مقام معظم رهبری در دیدار مسؤولان نظام اسلامی اظهار داشت: ایشان تأکید کردند ایران اسلامی امروز در یک مقطع ماندگار تاریخی و حساس قرار دارد که شناخت صحیح مسؤولیت‌ها و ایفای آنها قطعاً ملت ایران را به افق‌های نویدبخش و آرمان‌های مورد نظر خواهد رساند. 

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره دغدغه‌های اقتصادی نظام اسلامی را داشته‌اند، خاطرنشان کرد: تأکیدات مجدد رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی به عنوان راه عبور از مقطع حساس و سرنوشت‌ساز کنونی، بایستی مورد توجه قوای سه گانه و عموم مردم قرار گیرد. 

حجت الاسلام باقری‌بنابی تصریح کرد: راهبرد اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی، مقابله‌ای متناظر با توطئه نهایی و آخرین تیر ترکش مخالفان جهانی انقلاب اسلامی است، طرح موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری حاکی از آگاهی ایشان به نوع حمله غرب به انقلاب اسلامی است. 

وی با تاکید بر پرهیز از نگرش شعاری به رهنمودهای روشن و کاربردی رهبر انقلاب اسلامی افزود: اکنون پس از 33سال از پیروزی انقلاب اسلامی، برخی تحریم‌ها به بهانه انرژی هسته‌ای و حقوق بشر تشدید یافته و دشمن قصد دارد با ادامه فشار به مطامع خود دست یابد، در چینین شرایطی ولایت مداری راه نجات و عبور سالم از بحران های اقتصادی خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این‌که مقام معظم رهبری سال‌هاست که تذکرات متعددی در عرصه اقتصاد و صنعت به مسؤولان گوشزد می‌کنند؛ افزود: اقتصاد مقاومتی افزون بر رفع نیازهای جاری کشور، این توان مضاعف را نیز دارد که فارغ از الگوهای غربی و نمونه‌های شرقی، تحول اقتصادی کشورمان را به طور جهشی و با الگوهای اسلامی و ایرانی به سوی توسعه و تعالی پیش ببرد. 

وی وارد شدن گفتمان اقتصاد مقاومتی به ادبیات و فرهنگ دانشگاهیان، اصحاب صنعت و عموم مردم را در شرایط کنونی مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: تمام آحاد جامعه باید همگام با مقام معظم رهبری به عنوان طراح این امر مهم، در دو حوزه نظری و عملی سهم و نقش خود را شناخته و برای تحقق آن اقدام کنند. 

حجت الاسلام باقری بنابی در پایان با تاکید بر این‌که نگرش شعاری به رهنمودهای روشن رهبری ظلم به ملت است، افزود: مردم از مسؤولان انتظار دارند تا تک تک رهنمودهای رهبری را مورد توجه و عنایت ویژه قرار دهند تا مبادا انحراف در مسیر امام راحل، شهدا و آرمان های اصیل انقلاب اسلامی ظاهر شود./935/ت302/ج

ارسال نظرات