۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۳۵۰۵۱
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران، تلاش استکبار برای القای انزوای ایران را بی‌اثر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در کشورمان را نشان دهنده نقش محوری جمهوری اسلایم ایران در منطقه و جهان ارزیابی کرد و گفت:‌ برگزاری این اجلاس و حضور 120 هیات دیپلماسی در تهران توطئه دشمنان را خنثی می کند.
حسيني سخنگوي کميسيون امنيت ملي
 
سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در اوایل شهریور‌ ماه سال جاری در تهران، درباره پیام‌ها و بازتاب‌های این اجلاس گفت: در شرایط کنونی که استکبار جهانی با محوریت غربی ـ عربی تلاش می‌کند تا جمهوری اسلامی و همچنین جبهه مقاومت و در بعد وسیع تر بیداری اسلامی را در انزوا قرار دهد، تشکیل اجلاس جنبش عدم تعهد پیام‌آور نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.
نماینده شهرستان‌های ورامین و پیشوا با بیان این که این اجلاس در سطوح کارشناسان، وزرای خارجه و سران کشورهای غیر متعهد برگزار می‌شود، اظهار داشت: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد به میزبانی کشورمان، همچنین نشان دهنده اهمیت زیاد جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای مختلف بین المللی است. 
 وی با اشاره به تلاش‌های غرب و بویژه آمریکا در جهت القای انزوای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی، تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال تیره نشان دادن فضای بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران است و به نوعی قصد دارد به کشورهای مختلف و به ویژه منطقه القا کند ایران متحد و هم پیمانی ندارد و با اعمال تحریم‌ها علیه ملت ایران، این ملت را جدای از دیگرکشورها نشان دهد. 
حسینی افزود: لکن برگزاری این اجلاس و حضور 120 هیأت دیپلماسی از کشورهای مختلف جهان این توطئه دشمنان را خنثی کرده و اهمیت جمهوری اسلامی را بیان می‌دارد.
وی با تاکید بر بهره‌گیری از این فرصت برای تبیین مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران، در توصیه به دست‌اندر کاران اجلاس، بیان داشت: جمهوری اسلامی باید اجلاس را هدفمند و هوشمندانه مدیریت کند تا بتواند اجماع لازم را بر روی مواضع اجلاس در ارتباط با بحران‌های فعلی و مسائل اساسی منطقه ایجاد کند.  
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اضافه کرد: اگر ما هوشمندانه و مدبرانه حرکت کنیم، این آمادگی در کشورهای جنبش عدم تعهد دیده می‌شود که از مواضع اصولی جمهوی اسلامی و حقوق هسته ای ایران و بویژه بیداری اسلامی در مقابل توطئه‌های رژیم صهیونیستی و حکومت‌های غربی مثل آمریکا حمایت قاطعی داشته و مواضع شدیدی اتخاذ کنند.  
وی در ادامه با اشاره به تحلیل‌های داخلی و خارجی درباره افول و زوال رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: در ظرف دو ماه اخیر امروز شاهد خودسوزی نهمین نفر از شهروندان اسرائیلی بودیم، وقتی ظرف چنین مدت کوتاهی 9 نفر در منطقه‌ای علیه سیاست‌های آن دولت دست به خود سوزی می‌زنند نشان دهنده تزلزل ساختار سیاسی آن دولت است. 
رژیم صهیونیستی در آستانه سقوط و فروپاشی است
نقوی حسینی با بیان این که از سوی دیگر بیداری اسلامی و جهت گیری ضد صهیونیستی این حرکت‌ها خود، عاملی موثر بر تصدیق فروپاشی آنها است تصریح کرد: با وجود تلاش‌ آمریکا و لابی‌های صهیونیستی در جهت این که تحرکات مصر موجب صدمه زدن به مواضع و منافع اسرائیل نشود، شاهد درخواست رییس جمهور جدید مصر مبنی بر تجدید نظر در قرار داد کمپ دیوید و موضع گیری‌های شدید او بر ضد اسرائیل هستیم.
وی افزود: این اتفاقات و همچنین تلاش غربی‌ها و به ویژه آمریکایی‌ها برای بقای این رژیم نامشروع خود، بیانگر این است که این رژیم در آستانه سقوط و فروپاشی قرار دارد، در غیر این صورت نیازی به فریاد زدن در مورد امنیت اسرائیل احساس نمی‌شد.
نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این که برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی به دنبال مقابله با جریان مقاومت و کمک به اسرائیل هستند، بیان داشت: تصور می‌شود برخی از کشورهای مرتجع منطقه که امروزه داد دموکراسی در سوریه را سر می‌دهند و دموکراسی خونینی را ورق می‌زنند، هم پیاله و همپای آمریکاه شده و بیشتر نگران وضعیت خودشان هستند.
 عربستان سیاست فرار به جلو در پیش گرفته است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: کشوری مثل عربستان ملت خود را در بند دیکتاتوری قبیله‌ای نگاه داشته و در این کشور زنان، حتی اجازه رانندگی هم ندارند، چگونه می‌تواند مدعی آزادی سوریه باشد؟بنابراین می‌توان گفت آنها نگران وضعیت خود هستند و به جای تسلیم فرار به جلو می‌کنند.
وی در تشریح این مسأله گفت: آنها به خوبی می‌دانند دامنه بیداری اسلامی به کشورهای آنها نیز نفوذ خواهد کرد و زمینه سقوط آنها را نیز فراهم می کند پس برای این که بتوانند این رویداد را کنترل کنند در سوریه پرچم آزادی و حقوق بشر به دست گرفته‌اند و دم از مسائلی می‌زنند که در کشور خود کوچکترین پایبندی به آن ندارند.
 نقوی حسینی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه‌ مشورتی پیرامون مسائل سوریه به میزبانی کشورمان از طرف کشورهای دوست سوریه، اظهار داشت: امیدوارم این نشست مشورتی آثار مثبتی بر تحولات سوریه داشته باشد زیرا دشمنان سوریه به نام دوستان سوریه اجلاس تشکیل دادند تا از تروریسم و گروه‌های بمب گذار حمایت کنند و بر آدم کشی آنها دامن زنند.
 وی در پایان ابراز داشت: بنابراین جمهوری اسلامی از دوستان واقعی سوریه خواست تا کسانی که واقعا دوستدار سوریه هستند و معتقدند از راه آدم کشی و ترور به جایی نمی‌توان رسید گرد هم جمع شده و به اتخاذ نظرات و تصمیمات مهم در این باره بپردازند./908/ت302/ج
ارسال نظرات