۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۳:۳۱
کد خبر: ۱۳۵۰۲۶
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی قم:

خداوند به انسان معتقد به معاد پاداش مجاهدان شهید را عطا می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) قم گفت: در روایات ذکر شده است «انسان پاکدامن و معتقد به معاد محوری همچون فرشته ای است که خداوند در روز قیامت پاداش مجاهدان شهید را به او عطا می کند».
خداوند به انسان معتقد به معاد پاداش مجاهدان شهید را عطا می کند

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمد ابوترابی، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) قم، در برنامه فرهنگی «دین، نشاط و زندگی» که عصر روز گذشته در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: انسان باید مسائل ریز و جزئی معاد را برای خودش مبین و روشن کند.

 

وی اشاره کرد: گاهی اوقات مؤمنان نگران این هستند که پس از فوت‌شان سرنوشت خانواده آن ها چگونه خواهد شد، لذا در هنگام جان دادن فرشتگانی آمده و به او امید داد و مقاماتی را نشانش می دهند.

 

وی با بیان این که در روایت آمده است «چهارده معصوم در بستر مؤمن حضور پیدا می کنند و برای مؤمن حضور آن ها بشارت است و او چنان لذتی می برد که در تمام عمرش چنین لذتی را درک نکرده است»، متذکر شد:  آیا شفاعت اهل بیت(ع) در برزخ همانند قیامت است. امام صادق به شیعیان خود فرموده اند «فکری برای برزخ خود بکنید دست ما در قیامت بازتر است». اگر مردم لحظات شب آخر عمر امام راحل(ره) و یا حضرت آیت الله بروجردی را ملاحظه کنند در خواهند یافت که آن بزرگواران چگونه اشک می ریختند و در لحظه مرگ نگران بودند.

 

حجت الاسلام ابوترابی با تأکید بر این که خداوند بسیار بصیر و در عمل بسیار سخت گیر است، اظهار داشت: صحنه حشر در روز قیامت ظلمات محض است و گاهی این اتفاق صورت می گیرد که عده ای محشور می شوند که در دنیا اهل عبادت فردی بودند ولی در صحنه حشر بدترین هستند. در صحنه حشر بر عده ای سخت گرفته می شود و انسان به واسطه هر حرف و کلمه ای نزدیک به پانصد سال مؤاخذه می شود.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در انتقال مفاهیم تربیتی نمی توان اعتماد محض به افراد داد و به عنوان مثال بیان کرد «هرکس این ویژگی ها را دارد کارش در قیامت دشوار نیست».

 

 عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) قم در بخش دیگری از سخنانش به تبیین مسأله معاد باوری و تربیت پرداخت و گفت: یکی از مسائلی که در این موضوع به آن پرداخته می شود صبر بر معصیت است، به عنوان مثال نگاه جوانی به صحنه شهوت آمیزی می افتد و او اگر به آن صحنه نگاه نکند خدا برای او بانوی بهشتی را مقدر می کند. در روایات ذکر شده است «انسان پاکدامن و معتقد به معاد محوری همچون فرشته ای است که خداوند در روز قیامت پاداش مجاهدان شهید را به او عطا می کند»./968/پ202/ب

ارسال نظرات