۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۳۴۹۲۶
امام جمعه بهبهان:

سرعت و قدرت ارتباطی رسانه به کمک حوزه علمیه بیاید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهبهان مهمترین ویژگی خبرنگار را رعایت تقوای شخصی و حرفه ای دانست و اظهار داشت: تقوای حرفه ای بدان معناست که در انعکاس اخبار و رویدادها صادق بوده و کلیه معیارهای اخلاقی و اسلامی خبرنگاری را رعایت کرده و اجازه ندهد به این ارزش ها خدشه وارد شود.
حجت الاسلام ابوعلي , امام جمعه بهبهان

 

حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه بهبهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با اشاره به فرا رسیدن روز خبرنگار اظهار داشت: از آنجایی که ابزار اطلاع رسانی در ایران زیاد است، رسانه های جمعی رسالت دارند که اهداف و آرمان های ناب اسلامی، ارزش ها و خدمات انقلاب و مشکلات پیش روی مردم و نظام را به صورت زیبا و مطلوبی منعکس کنند.

وی با بیان این که خبرنگاری، حرفه ای ارزشمند در راستای اطلاع رسانی به جوامع بشری است، گفت: اگر خبرنگار نظام اسلامی مؤمن به آرمان ها و ارزش های انقلاب باشند و صادقانه وظایف خود را انجام دهند، به خوبی می توانند در سطح بین الملل ایفای نقش کنند.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که مهمترین خصوصیات یک خبرنگار رعایت تقوای شخصی و تقوای حرفه ای است، بیان داشت: داشتن خصوصیت رعایت تقوای الهی بدان معناست که در انعکاس اخبار و رویدادها صادق بوده و کلیه معیارهای اخلاقی و اسلامی خبرنگاری را رعایت کرده و اجازه ندهد که به این ارزش های اسلامی خدشه وارد شود.

امام جمعه بهبهان با بیان این که حوزه علمیه ظرفیت های بزرگی برای خدمت به نظام، مردم و انقلاب است، تصریح کرد: اگر رسانه در کنار حوزه علمیه قرار بگیرد، این ظرفیت های بزرگ حوزوی پر رنگ تر جلوه داده و به صورت زیباتر و پر سرعتی به جامعه عرضه خواهد شد و حوزه علمیه نیز بهتر می تواند رسالت خودش را انجام دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان، در ادامه با بیان اینکه هجمه‌های دشمنان در عرصه جنگ نرم افزایش یافته است، بر افزایش کارکرد رسانه‌های مکتوب و مجازی در مقابل این برنامه دشمنان تاکید کرد و گفت: رسانه‌های گروهی ایران باید این هجمه‌ها را پاسخ داده و خواست دشمنان را در این جنگ بی‌اثر کنند.

وی با طرح این سؤال که چه کسانی وظیفه خطیر گردآوری و نشر این اطلاعات را در جامعه بر عهده دارند، بیان داشت:‌ این وظیفه بر عهده گروهی از نخبگان هر جامعه است که به مانند پل ارتباطی علاوه بر ارتباط با مردم، مسؤولان و دستگاه‌های سیاست‌گذار و اجرایی، مسایل مطرح در سیاست‌گذاری‌ها و طرح‌های مختلف را به آگاهی جامعه می‌رساند تا از این طریق ابتدا از حقوق آحاد مردم دفاع کند و تلاش‌های مسئولان و دستگاه‌ها را در معرض قضاوت عمومی قرار دهد.

این فعال عرصه فرهنگی با بیان اینکه خبرنگاران در عرصه‌های اجتماعی نقش برجسته‌ای بر عهده دارند، افزود:‌ هر نوع اطلاعات منتشر شده از سوی آنها می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های کلان مدیران و همچنین افکار عمومی جامعه نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

حجت الاسلام ابوعلی در پایان سخنان خود، نقش رسانه های گروهی نظام را در بازتاب قیام های مردمی منطقه ویژه دانست و اظهار داشت: حضور رسانه ها در صحنه و انعکاس و پرورش واقعیت های رخ داده در کشور های عربی اهمیت زیادی دارد که رسانه های گروهی اسلامی باید از عهده این کار به خوبی برآرند./9465/ت302/ع 

ارسال نظرات