۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۳۴۷۴۹
امام جمعه کازرون:

تقویت نظام و توجه به مصالح اولویت‌ کاری خبرنگاران باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون تقویت و توجه به مصلحت نظام اسلامی را از اولویت‌های کاری یک خبرنگار توصیف کرد و گفت:‌ عرصه اطلاع رسانی، عرصه انتقام گیری و لجبازی نیست و کسانی که در جایگاه اطلاع رسانی قرار دارند از هوای نفس تبعیت نکنند.
حجت الاسلام محمد خرسند
 
حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با بیان این‌که خبرنگاران مسؤولیت سنگینی در قبال آگاهی دهی به جامعه عهده دار هستند، ابراز کرد: عرصه خبر و مطبوعات یک عرصه تأثیر گذار در جامعه بشری است.
امام جمعه کازرون با اشاره به این‌که مطبوعات و بحث اطلاع رسانی در نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در همین راستا حرفه خبرنگاری و اطلاع رسانی نیز دارای ارزش و اهمیت است.
حجت‌الاسلام خرسند بر رعایت تقوای الهی در عرصه اطلاع رسانی تأکید کرد و اظهار داشت: خبرنگاران باید به صحت و سقم خبری که منتشر می‌کنند یقین داشته باشند و به مجرد یک شایعه و شنیده نباید اقدام به خبر پراکنی در آن مورد کنند.
وی تقویت و مصلحت نظام اسلامی را از اولویت‌های کاری یک خبرنگار توصیف کرد و گفت:‌ عرصه اطلاع رسانی، عرصه انتقام گیری و لجبازی نیست و کسانی که در جایگاه اطلاع رسانی قرار دارند از هوای نفس تبعیت نکنند.
امام جمعه کازرون ترویج فرهنگ اسلام و ایجاد معنویت در جامعه را از وظایف مهم خبرنگاران برشمرد و اظهار کرد: یک خبرنگار هر چند در حوزه غیر دینی فعالیت می کند باید معیارهای شرعی را رعایت کند و خلاف آن عمل نکند.
حجت‌الاسلام خرسند ادامه داد: جامعه ما اسلامی است و باید در همه ابعاد اسلامی فکر کنیم و آن را گسترش دهیم و در این راه مسؤولیت خبرنگاران بسیار سنگین است.
امام جمعه کازرون با بیان این‌که خبرنگاری حرفه بسیار حساسی است، بر ضرورت الگوگیری خبرنگاران از شهدای این عرصه تأکید کرد و ابراز داشت: در این عرصه شهیدان والا مقامی به انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌ایم که بر سر عهد خود با خدا ایستادند و از مسیر اطلاع رسانی صحیح خارج نشدند.
وی به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر آرمان گرایی واقع بینانه و نقش رسانه‌ها در تبیین آن اشاره کرد و گفت: باید آرمان‌هایی را در جامعه ترویج دهیم که مورد خواست مردم و قابل اجرا در جامعه باشد.
امام جمعه کازرون از کسانی که فکر می‌کنند آرمان گرایی در جامعه اسلامی عملی نیست، انتقاد کرد و با بیان این‌که انقلاب اسلامی آرمان‌هایی دارد که می‌توان آنها را عملی کرد، اظهار داشت: استقلال، آزادی، عدالت، کم کردن فاصله طبقاتی و توزیع عادلانه ثروت برای تمامی اقشار جامعه از نکات آرمانی است که به دور از واقعیت نیست و می‌توان آنها را با یک برنامه ریزی صحیح و اعتقاد به این کار در جامعه عملی کرد./927/ت302/ج
ارسال نظرات